|
کدخبر: 21988

تولیدکنندگان ایرانی از بازارهای صادراتی کارت قرمز گرفتند

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در داخل کشور می‌توانیم تعرفه وضع کنیم و از ورود کالاهای خارجی جلوگیری و ازتولیدکنندگان حمایت کنیم اما این موضوع را نمی‌توان برای دیگر کشورها لحاظ کرد؛ از این رو، تولید‌کنندگان باید برای تولید محصول باکیفیت حواس خود را جمع کنند.

علی سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش در پاسخ به این پرسش که نقش تولید‌کنندگان در ازدست رفتن بازارهای صادراتی چیست، بیان کرد: دو حوزه دولت و بخش خصوصی برای حفظ بازار‌های صادراتی بسیار اثر‌گذار هستند.

وی افزود: دولت باید شرایط سرویس‌دهی به صادرکنندگان را مهیا کند، بخش خصوصی نیز باید محصولی تولید کند که در آن مواردی ازجمله بسته‌بندی مناسب، تضمین کیفیت کالا، مشتری مداری و خدمات پس از فروش را رعایت کرده باشد.

به گفته سلیمانی، درصورتی‌که بخواهیم بازارهای صادراتی را حفظ کنیم باید هر دو حوزه دولت و بخش خصوصی این موارد را رعایت کنند.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در پاسخ به این پرسش که تولید کالای بی‌کیفیت تا چه اندازه می‌تواند به بازارهای صادراتی آسیب وارد کند، بیان کرد: امروزه نخستین موضوع موردتوجه در بازارهای بین‌المللی تولید محصول باکیفیت و رقابت‌پذیر است بنابراین زمانی که وارد بازارهای بین‌المللی می‌شویم باید این فرض را مدنظر قرارداد که دیگر کشور‌ها نیز وارد بازار موردنظر خواهند شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها