|
کدخبر: 19081

پیش‌بینی افزایش جذب سرمایه خارجی از سوی بخش خصوصی

سکه‌های خارجی در قلک صنایع ایران می‌ریزند

نایب‌رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: ثمره جلسات هیات‌های خارجی با اتاق بازرگانی ایران که پس از برجام تشکیل شد، به میزان زیادی رضایت‌بخش بوده است.

مجید فانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۹۶ و همچنین تا پایان دولت دوازدهم، روندی صعودی و قابل‌قبولی را در جذب سرمایه‌گذار خارجی طی کنیم.

وی در خصوص نقش اتاق بازرگانی ایران در افزایش جذب سرمایه‌گذاری خارجی تصریح کرد: اتاق بازرگانی ایران به‌عنوان بخش خصوصی از حقوق بخش خصوصی دفاع می‌کند. ما در جریان مذاکرات با هیات های خارجی توانستیم مشکلات سرمایه‌گذاری در ایران را شناسایی کنیم که دولتی بودن اقتصاد ایران یکی از بزرگ‌ترین موانع بود.

فانی گفت: تحریم‌های یک‌جانبه و همکاری نکردن بانک‌های بزرگ بین‌المللی با بانک‌های ایرانی نیز ازجمله این مشکلات است. ما توانستیم مشکلات سرمایه‌گذاری خارجی را به گوش دولت برسانیم که این موفقیت بزرگی است. همچنین در جلساتی که با هیات های خارجی داشتیم، فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی را به گوش طرف خارجی رساندیم و به‌این‌ترتیب واسطه‌ای میان دولت و سرمایه‌گذاران خارجی شدیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت دوازدهم برای جذب سرمایه خارجی خیز برداشته است و این امر را یکی از اهداف اصلی خود می‌داند. با اراده‌ای که در این زمینه وجود دارد، می‌توان گفت که ۵۰ درصد کار انجام شده است.

نایب‌رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی ایران در خصوص قوانین موجود نیز گفت: قوانین در برنامه ششم توسعه اصلاح شد و امروز قوانین خوبی در خصوص سرمایه‌گذاری خارجی داریم اما در اجرا با مشکلاتی مواجه شده‌ایم چراکه بسترهای لازم برای اجرای قوانین وجود ندارد.

فانی تأکید کرد: این بسترها به‌مرور زمان در حال فراهم شدن است و پیگیری رسانه‌ها درباره اجرای قوانین کمک شایسته‌ای به این روند مثبت کرده است. به‌این‌ترتیب می‌توان گفت که اراده عمومی بر این است که سرمایه‌گذاری‌های خارجی افزایش یابد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها