|
کدخبر: 18040

۱۵۰ بنگاه صنعتی آذربایجان غربی نوسازی می شوند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: بازسازی و نوسازی 150 بنگاه از تعداد 360 بنگاه استان در دستور کار قرار گرفت.

جعفر صادق اسکندری، در گفت و گو با خبرنگا ر پایگاه خبری گسترش در پاسخ به این پرسش که برای نوسازی صنایع آذربایجان غربی چه برنامه ای در دستورکار سازمان قرار گرفته است، بیان کرد: از تعداد 630 بنگاه تولیدی و صنعتی که در استان وجود دارد، تکمیل ظرفیت 180 بنگاه با پیشرفت فیزیکی 60 درصد در دستور کار قرار گرفت و چرخه تولید 300 بنگاه تولیدی و صنعتی نیمه راکد نیز کامل خواهد شد.

به گفته رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی؛ مبلغ 900 میلیارد تومان برای عملیاتی کردن این طرح ها در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: برای پرداخت تسهیلات به این بنگاه ها به طور مداوم جلسات کارگروه رفع موانع تولید دراستان تشکیل می شود و امسال 18 جلسه کارگروه با حضورر استاندار برگزار شده است که برای تعداد 23 طرح که تسهیلات آنها از سال گذشته مصوب شده بود مبلغ 24 میلیارد تومان پرداخت شد.

اسکندری خاطرنشان کرد:برای سال جاری نیز 15 طرح و واحد به بانک ها معرفی شده اند و بخشودگی جرایم 1660 بنگاه تولیدی و صنعتی در تامین اجتماعی و معافیت مالیاتی 20 بنگاه صنعتی مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر