|
کدخبر: 17394

بازار کوله های ایران به دست افغان ها افتاد

نایب رییس اتحادیه سراجان تهران گفت: بخش زیادی از بازار کوله مدارس داخل کشور به دست تولید کنندگان و بنکداران افغانی مقیم ایران افتاده است.

سید محمود موسوی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش اظهار کرد: افغانی ها حدود 20 سال پیش از کارگری در تولیدی ها شروع به کار کردند و به مرور زمان کار را یاد گرفتند و امروز خود تولیدی، بنکداری و فروشگاه دارند . در این میان تولیدکنندگان ایرانی روز به روز ضعیف تر و تولیدکنندگان افغانی مقیم ایران روز به روز قوی تر می شوند.

وی افزود: افغانی ها حدود 5 سال است که بسیار قوی شده اند به طوری که تولیدکنندگان ایرانی کارهای خود را به بنکدار افغانی می دهند.

نایب رییس اتحادیه سراجان تهران فعالیت افغان ها در این صنف را غیر قانونی دانست و ادامه داد: تولیدی های افغان ها در اماکن غیر تجاری و به طور غیر قانونی فعال است که شهرداری باید با آن ها برخورد کند.

موسوی ادامه داد: ما مجوزی برای فروشگاه نیز به افغان ها نمی دهیم. این روزها تعداد افرادی که مجوز فروش می گیرند،افزوده شده است. ایرانی هایی که از ما مجوز فروشگاه می گیرند، مغازه خود را به دو برابر قیمت به افغان ها اجاره می دهند.

وی اظهار کرد: زمانی که برای بازرسی به این مغازه ها مراجعه می کنیم ایرانی ها تظاهر به این می کنند که مغازه را در اختیار دارند و به افغانی ها سپرده نشده است.

موسوی گفت: به این ترتیب برخی از ایرانیان به سود شخصی خوبی می رسند اما به طور کلی بازار را در اختیار افغان ها می گذارند که این امر زیان های بسیاری را به اقتصاد کشور وارد می کند. به عنوان مثال کیف های بنده به عنوان تولید کننده، در شهریور به فروش نرفت و بسیاری از افراد این صنف امروز از فعالیت در حوزه کیف صرف نظر کرده و به کارهایی از جمله پیک موتوری روی آورده اند.

به گفته نایب رییس اتحادیه سراجان تهران؛ موارد یاد شده همه به علت حمایت های نا آگاهانه صنف خودمان از افغانی هایی است که به طور غیر مجاز فعالیت می کنند و راهکاری برای مبارزه با این فعالیت های غیر مجاز وجود ندارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها