|
کدخبر: 17327

در گفتگوی اختصاصی پایگاه خبری گسترش با رایزن اقتصادی ایران در ارمنستان مطرح شد؛

حمایت همه جانبه از حضور فعالان ایرانی در بازار ارمنستان

رایزن اقتصادی کشومان در ایروان گفت: جمهوری اسلامی ایران سومین شریک تجاری ارمنستان است و محصولات تجاری مهمی بین دو کشور مبادله می شود.

رایزن اقتصادی ایران در ارمنستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش با اعلام این مطلب اظهارکرد: نمایشگاه اختصاصی کشورمان امروز با حضور مقامات نمایشگاهی دو کشور و با هدف معرفی محصولات ایرانی و ظرفیت های تجاری ایران و ارمنستان افتتاح شده است.

علي ناصر سبحاني ادامه داد: در این رویداد ظرفیت های صنعتی، کشاورزی، تجاری و گردشگری ایران با حضور بیش از ۴۵ کشور به نمایش گذاشته شده و امیدوار هستیم که مورد استقبال فعالان تجاری ارمنستان قرار بگیرد.

وی همچنین تصریح کرد: حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال گذشته حود ۲۴۰ میلیون دلار بوده که البته با توجه به همجواری ایران و ارمنستان و ظرفیت‌های موجود به هیچ وجه قابل قبول نیست. امیدوار هستیم که با توجه به سفر مقامات ارشد دو کشور و مذاکرات انجام شده جهت امضای موافقت نامه تعرفه ترجیحی با اتحادیه اوراسیا و همچنین اجرای خط سوم انتقال برق میان ایران و ارمنستان حجم مبادلات ما تا حد سه برابر افزایش پیدا کند.

رایزن اقتصادی کشومان در ایروان افزود: جمهوری اسلامی ایران سومین شریک تجاری ارمنستان است و محصولات عمده ای که بین دو کشور مبادله می شود عبارت است از گاز و نفت، فرواورده‌های نفتی، برق، سیمان، مواد غذایی انواع گوشت و دارو.

سبحاني همچنین با اشاره به اهمیت بازار ارمنستان و عضویت این کشور در اتحادیه اقتصادی اوراسیا که جمعیتی بالغ بر ۱۸۰ میلیون نفر را دارد،اظهارکرد: فعالیت مداوم در بازار ارمنستان فرصت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاران و تجار ایرانی فراهم کرده که با حضور در بازارهای مختلف این کشور و ایجاد صنایع تولیدی و بسته بندی نهایی؛ امکان صادرات به این منطقه اقتصادی را بدون پرداخت عوارض گمرکی فراهم کنند.

وی در پایان با اعلام حمایت کامل دولت از فعالیت های تجاری در ارمنستان گفت: برای حضور فعالان ایرانی در بازار ارمنستان هیچ مانعی وجود ندارد و هر چیزی که نیاز بوده فراهم شده است. ضمن اینکه سفارت کشورمان در ارمنستان آماده پاسخگویی به تمام سوالات بازرگانان و تجار ایران خواهد بود.

ارسال نظر