|
کدخبر: 17119

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان غربی اعلام کرد

صنایع تبدیلی منتظر سرمایه در گردش

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان غربی گفت: صنایع تبدیلی کشاورزی در این استان نیاز به سرمایه در گردش برای تولید و بازارهای صادراتی بیشتر برای فروش دارند.

احسان جوی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش اظهار کرد: استان آذربایجان غربی در زمینه صنایع تبدیلی کشاورزی جزء سه استان اول کشور است. باوجوداین، واحدهای صنایع تبدیلی کشاورزی با تمام ظرفیت کار نمی‌کنند.

وی افزود: بخشی از مشکلات آن‌ها به کمبود امکان صادرات به بازارهای جهانی بازمی‌گردد و بخشی دیگر از مشکلاتشان به خرید میوه از کشاورزان مربوط است.

جوی در خصوص خرید میوه این‌گونه توضیح داد: اکنون فصل خرید میوه از استان و خارج از استان است اما سرمایه کافی برای خرید میوه در اختیار نیست و به‌این‌علت کارخانه‌های صنایع تبدیلی با تمام ظرفیت کار نمی‌کنند. چراکه این واحدهای صنعتی باید از کشاورز نقد خرید کنند اما بعد از این‌که میوه‌ها در کارخانه فرآوری شد، مجبور هستند زمان زیادی تا برگشت سرمایه صبر کنند. در این فاصله سرمایه در گردشی وجود ندارد که بتوانند بازهم میوه خریداری کرده و کارخانه را با تمام ظرفیت فعال نگاه‌دارند.

وی با تأکید بر این‌که انتظار می‌رود سرمایه در گردش از سوی بانک‌ها تأمین شود، گفت: امروز مهم‌ترین نیاز صنایع تبدیلی سرمایه در گردش است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان غربی همچنین گفت: بخش اعظمی از کنستانتره استان صادراتی است و کلوچه‌های میوه‌ای، آب‌میوه و مربا ازجمله محصولاتی هستند که در حال حاضر به کشورهای دیگر صادر می‌شوند اما ازآنجایی‌که ظرفیت‌سازی زیادی در استان ایجادشده است، باید در صادرات فعال‌تر باشیم.

ارسال نظر