|
کدخبر: 16738

صرفه‌جویی ۲ هزارمیلیارد دلاری در اقتصاد جهانی تا سال ۲۰۵۰

هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در تهران گفت : براساس پیش بینی ها؛ اجرای پروتکل مونترال تا سال ۲۰۵۰ حدود ۲۰ میلیارد دلار گردش مالی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گسترش ، گری لوئیس در مراسم سی امین سالگرد پروتکل مونترال و روز جهانی لایه ازون با اعلام این مطلب بیان کرد: ایران به عنوان کشوری موفق در حذف آلاینده های لایه ازون در سطح بین الملل شناخته می شود.

وی افزود: این چندمین بار است که بنده در مراسم روز جهانی لایه ازون شرکت می کنم. وی با اشاره به پیام دبیر کل سازمان ملل متحد در خصوص روز جهانی لایه ازون گفت : سی امین سالگرد پروتکل مونترال می تواند نویدی برای تمام دنیا باشد.

به گفته لوییس؛ وقتی دانشمندان متوجه شدند که دستاوردهای بشر می تواند به لایه ازون آسیب بزند آنها واکنش نشان دادند. کنوانسیون پروتکل مونترال تمامی اقشار جامعه را برای حذف گازهایی که به لایه ازون آسیب می زند را دور هم جمع می کند تا از بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان پوست جلوگیری شود.

وی افزود: این کنوانسیون همچنین مشاغل و تجارت جهانی جدیدی را تشکیل می دهد که باعث صرفه‌جویی بیش از ۲ هزارمیلیارد دلاری در اقتصاد جهانی تا سال ۲۰۵۰ خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها