|
کدخبر: 16364

۱۱۰ برنامه حمایتی شرکت های دانش بنیان در حال اجرا است

سرپرست امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: مشکلات شرکت های دانش بنیان را شناسایی کردیم و در حال اجرای ۱۱۰ برنامه حمایتی از آنها هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گسترش ، سید محمد صاحبکار خراسانی در گردهمایی فعالان صنعت ساخت افزایشی ( چاپ سه بعدی) با اشاره به تدوین قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان بیان کرد: این قانون با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان در سال ۸۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در سال ۹۲ به مرحله اجرا درآمد و اکنون حدود ۴ سال از عمر آن می گذرد.

وی افزود: یکی از بستر هایی که می تواند کمکی برای توسعه صنعت سخت سه بعدی باشد استفاده از قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان است که در نظر داریم شرکت های دارای توانمندی بالا را برای استفاده از مزایای این قانون شناسایی کنیم.

به گفته صاحبکار خراسانی، شرکت های برتر در این حوزه براساس فعالیت های تحقیق و توسعه و خلق دانش فنی شناسایی می شوند.

وی با بیان اینکه اکنون ۱۸ هزار شرکت دانش بنیان برای استفاده از مزایای این قانون در سامانه دانش بنیان ثبت نام اولیه کرده اند، اظهار کرد: تاکنون فرایند نهایی ثبت نام ۱۰ هزار شرکت انجام شده است که از این تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ شرکت تایید نشده اند و ۳ هزار و ۲۰۰ شرکت مشمول استفاده از مزایای قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان شده اند.

صاحبکار خراسانی تصریح کرد: این شرکت ها در تمامی حوزه ها از جمله بایو، نانو، الکترونیک و غیره فعالیت دارند که برای ارزیابی آنها سطوح ۷ گانه ای از نظر فناوری مد نظر قرار گرفته است و شرکت ها با فعالان حوزه خود براساس مدل همتراز خطی مقایسه خواهند شد.

وی افزود: بررسی توانایی این شرکت ها را کار گروه ارزیابی شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عهده دارد.

صاحبکار خراسانی با اشاره به مزایایی قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان تصریح کرد: معافیت های مالیاتی و گمرکی ، کمک به صادرات ، حل مشکل تامین اجتماعی، استقرار شرکت های دانش بنیان و غیره از مزایای اسن قانون به شمار می رود.

ارسال نظر