|
کدخبر: 16107

گره کور اجرای اسناد معضل جدی صنایع ایران

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: متأسفانه توزیع امکانات در استان‌ها نامتوازن است و برای تولید نیاز به برخی از الزامات وجود دارد زیرا سرمایه‌گذار به دلیل وجود امکانات استان‌هایی را برای سرمایه گذری انتخاب می‌کند که از امکانات کافی برخوردار باشد.

فرشاد مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش در پاسخ به این پرسش که چرا صنایع کشور در استان‌های هم‌جوار رشد نامتوازنی دارند و آیا طرح آمایش سرزمین برای استان‌های کشور اجرانشده است، تصریح کرد: مسئله مهم در این رابطه تدوین سند آمایش سرزمین نیست و موضوع اصلی عدم الزام به اجرای اسناد است.

وی افزود: متأسفانه با تمام توان شروع به تهیه اسناد می‌کنیم و در مرحله اجرا این اسناد به نتیجه نمی‌رسد تاکنون در دو مرحله طرح آمایش سرزمین موردبازنگری قرارگرفته شده و اکنون مجدداً در حال بازنگری است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اینکه فلسفه اصلی طرح آمایش سرزمین توجه به مزیت‌های منطقه‌ای است، اظهار کرد: بی‌توجهی به مزیت‌های منطقه‌ای مشکل متعددی را در پی خواهد داشت مانند راه‌اندازی کارخانه فولاد در استان‌هایی که با کمبود آب مواجه هستند.

مقیمی تأکید کرد: باید اسنادی که تهیه می‌شود، الزام به اجرا برای آن تعریف کرد و هر آن چه تدوین می شود را اجرا کرد و بعد از اجرا نیز بازنگری کنیم همان طور که وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در برنامه‌های خود اعلام کرده‌اند اسناد قبلی را موردبازنگری قرار دهیم و آن‌ها را عملیاتی کنیم.

ارسال نظر