|
کدخبر: 12991

در نشست هم اندیشی فعالان بخش خصوصی با وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن تجارت مطرح شد

چابک سازی بخش تولید در دولت دوازدهم

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: توجه به بخش صنعت راه نجات کشور از رکود اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گسترش ، غلامحسین شافعی در نشست هم اندیشی وزرای پیشنهادی صنعت و اقتصاد با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی با اعلام این مطلب اظهار کرد: موفق‌ترین برنامه اقتصادی بعد از انقلاب برنامه سوم توسعه بود و سکان دار وزارت بازرگانی در ان زمان آقای شریعتمداری بود.

وی افزود: ما از نظر رکورد اشتغال و صادرات یکی از موفق‌ترین دوران را در زمان اجرای برنامه سوم توسعه پشت سر گذاشتیم و به طور متوسط از سال ۷۵ تا ۸۵ سالانه حدود ۵۹۰ شغل ایجاد شد.

وی ضمن تشکر از زحمات محمد رضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم گفت: خوشحال و خشنودیم که با حضور مهندس شریعتمداری خاطره خوب گذشته تکرار می‌شود.

شافعی تصریح کرد: یکی از معضلات کشور در بخش تولید؛ کاهش تقاضای خرید است تا جاییکه کارشناسان میزان تقاضای امروز را کمتر از ۱۰ سال گذشته می‌دانند.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های رسیدن به رونق تولید این است که صادرات را به عنوان مهم‌ترین برنامه دولت قرار دهیم، اظهار کرد: آمار‌های موجود حاکی از آن است که وضع مناسبی از نظر تجارت فرامرزی از سهم تجارت جهانی نداریم‌.

رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه تولید کشور حال خوشی ندارد، تصریح کرد: توجه به بخش صنعت راه نجات کشور است تا جاییکه در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر این موضوع تاکید شده است و بیشترین سهم اشتغال در برنامه توسعه سوم نیز از بخش تولید ایجاد شده بود.

به گفته شافعی، امید می‌رود با توجه به برنامه‌های مد نظر مهندس شریعتمداری مسائل تولید به صورت ریشه‌ای مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: باید با خروج دولت از تصدی گری و چابک‌سازی و همچنین سیاست‌گذاری‌های صحیح؛ تغییر اساسی در اقتصاد کشور ایجاد کنیم.

رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه ۲۰۰ تشکل در اتاق بازرگانی وجود دارد، تصریح کرد: امیدوارم حلقه واسط بخش خصوصی و دولت به خوبی شکل بگیرد زیرا نزدیک‌ترین وزارت خانه به بخش خصوصی وزارت صنعت، معدن و تجارت است. شافعی ابراز امیدواری کرد که سهم بخش خصوصی از اقتصاد افزایش یابد.

ارسال نظر