|
کدخبر: 10876

فروشگاه های زنجیره ای بیش از ۲۰ درصد بازار را نخواهند گرفت

رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان گفت: فروشگاه های زنجیره ای بیش از ۲۰ درصد بازار را نخواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گسترش، یداله صادقی در اجلاسیه نمایندگان اتاق اصناف ایران با اشاره به انتقاداتی که به رشد غافلگیرانه فروشگاه های زنجیره ای می شود، اظهار کرد: آغاز بعضی از امور نیازمند آن است که از ابتدا با دقت کامل همراه باشد و به طور اصولی اقدام شود.

وی افزود: توسعه فروشگاه های زنجیره ای خواست سال ۹۲ اصناف است. فروش در فضای مجازی نیز یک فعالیت صنفی است که تحت نظارت اصناف قرار گرفته است. با توجه به این قوانین، امروز در حال اجرایی شدن قانون هستیم. با توجه به این که در این خصوص تجربه ای نداشته ایم، ممکن است برداشت های متفاوتی از این امر شود.

صادقی ادامه داد: معدل سهم فروشگاه های بزرگ زنجیره ای و اینترنتی در فروش و توزیع کالا بیشتر کشور ها ۲۰ درصد است و در ایران نیز ظرفیتی بیش از این وجود ندارد. ضمن این که ما نمی توانیم در مقابل تکنولوژی دیوار بکشیم. برای این که خرده فروشان در مقابل این فروشگاه ها ضربه نخورند دو راه وجود دارد؛ نخست این که فروشگاه های زنجیره ای باید با خرده فروشان تعامل داشته باشند. دوم این که خرده فروشان تعاونی و هلدینگ ایجاد کنند.

وی اظهار کرد: اصناف به طور سالانه حدود ۲۰۰ هزار شغل ایجاد می کنند و این آمار در سال گذشته به حدود ۳۰۰ هزار نفر رسید. این در حالی است که تسهیلاتی در اختیارشان قرار نمی گیرد. با این وجود، پرونده مالیاتی مربوط به ۱۰ سال قبل آن ها سختگیرانه رسیدگی می شود.

رییس مرکز اموراصناف و بازرگانان وزارت صنعت،‌معدن و تجارت در بخش مالیات بر ارزش افزوده، با فراهم نبودن زیر ساخت ها مواجه هستیم. بخشی از این مشکل به مجلس باز می گردد که چرا این قانون را با وجود فراهم نبودن زیرساخت ها به تصویب رسانده است. هرچند این قانون به طور آزمایشی تصویب شده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها