|
کدخبر: 10844

صنایع بزرگ دیگر اشتغالزا نیستند

تفاهمنامه سه‌جانبه همکاری فی‌مابین اتاق اصناف ایران و وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی امضا شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گسترش، علی ربیعی در اجلاسیه نمایندگان اتاق اصناف ایران گفت: در این جلسات نمی‌توان سخنرانی و کار کارشناسی کرد زیرا این جلسات برای تجدید میثاق است، نکات مهم و انتقادات شما را شنیدم و باید چند نکته ای را بگوییم و بدانیم به اجلاس بعد چه کار‌هایی انجام دهیم.وی ادامه داد: شورای سیاست‌گذاری ما درباره شغل درحال‌ پیگیری است.

این عضو کابینه دولت یازدهم درباره نقش اصناف در اقتصاد اظهارکرد:‌سهم اصناف از تولید ناخالص ملی بیش از 25درصد است. سهم صنایع کوچک و متوسط خرد‌ها از اشتغال 85درصد است که 18درصد آن را اصناف تشکیل می‌دهد. البته این اطلاعات درباره نقش اصناف در اقتصاد و اشتغالوجود نداشت و با بررسی‌های بسیار به این‌ آمار رسیده‌ایم.

ربیعی گفت: امروزه نظام تجزیه و تحلیل در بازار کار شکل گرفته است. در وزارت کار هم رویکرد رشد اشتغال فراگیر را دنبال می‌کنیم.

وزیر کار،‌تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد:‌رشد امروزه از نظریه‌ای که صنایع بزرگ را عامل رشد و اشتغال معرفی می کرد، عبور کرده ایم زیرا دیگر صنایع بزرگ اشتغال نمی‌آورد.

این عضو کابینه دولت یازدهم خاطرنشان کرد:‌امروز بهبود فضای کسب‌وکار به این بسته است که بنگاه‌های کوچک خود را به بنگاههای بزرگ در سطح جهانی متصل کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها