|
کدخبر: 10658

دبیر کل اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه:

ترکیه خودرو می سازد؛ قطعه صادر کنیم

دبیر کل اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه گفت: ترکیه در فکر تولید نخستین خودروی ملی است و این فرصت خوبی برای صادرات قطعه از ایران است.

سید جلال ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش خبر داد: ایران در تولید قطعات خودرو موفق بوده است به طوری که تا چند سال پیش، قطعات پژوی ایران به شاخ آفریقا هم ارسال می شد اما بعد از بهار عربی این صادرات کم شد و بازار ما را ترک‌ها تصاحب کردند.

ابراهیمی افزود: باید با اتحادیه های قطعه سازی و قطعه فروشی ترکیه همکاری کنیم به این ترتیب، می توانیم با ورود به بازارهای مشترک و مذاکره، جا پای ایران را باز کنیم. در حال حاضر ترکیه برای تولید خودروی ملی آماده می شود که این فرصتی بسیار خوبی برای ایران است.

وی افزود: اتحادیه اتاق های بازرگانی ترکیه سهم بخش خصوصی در تولید خودرو ملی را ۵۱ درصد و سهم دولتی را ۴۹ درصد در نظر گرفته است که بتوانند کنسرسیومی از چند شرکت به وجود آورند و نخستین خودروی ملی خود را تولید کنند. این تولید، تاثیر منفی بر روی ورود اتومبیل به ترکیه می گذارد.

ابراهیمی بیان کرد: ترکیه بازاری برای قطعات ایران است به شرطی که ما همزمان با ایجاد تفکر تولید خودرو در ترکیه خود را برای صادرات قطعه به این کشور آماده کرده و سهل انگاری نکنیم.

ارسال نظر