|
کدخبر: 31728

آیا «تلگرام ایکس» ضد فیلتر است؟

نرم افزار جدیدی تحت عنوان تلگرام ایکس به صورت رسمی از سوی وب سایت این مجموعه معرفی شده که خیلی زود به شهرت رسید و البته این شهرت حاوی چند نکته مهم است.

گسترش نیوز:‌ تلگرام ایکس اثری جدید از سازنده ی مسنجر پرطرفدار تلگرام است که توسط تیم Telegram LLC برای دستگاههای اندروید عرضه شده و موفق به کسب امتیاز عالی ۴.۴ از ۵ گوگل پلی شده است. پیامرسانی سریع و ایمن که از API تلگرام اصلی استفاده میکند و با کمک آن میتوان با سایر دوستان و اعضاء خانواده ارتباط برقرار نمود.

گروه تلگرام اخیرا این نرم افزار را خریداری کرده و عملیات مختلفی را رویش انجام داده است. اخیرا شایعاتی مبنی بر اینکه این نرم افزار قابلیت دور زدن فیلترینگ را دارد منتشر شده که پایه و اساس درستی نداشته و نمی توان آن را اثبات کرد. گروه تلگرام این روزها در حال کار بر روی سیستمی ضد فیلتر است اما این طرح هنوز در مرحله طرح بوده و به صورت اجرایی مورد استفاده قرار نگرفته است.

تلگرام X یک پروژه امتحانی از تلگرام است و چندین بار هم توسط خود تلگرام بر این موضوع تاکید شده که این اپ در مرحله آزمایشی خود قرار دارد. با این که هر دو اپلیکیشن از یک سرویس مشترک استفاده می‌کنند و تلگرام هم همیشه در زمینه امنیت بسیار دقیق عمل کرده، اما هنوز برای این که به یک باره تمامی اطلاعات‌تان را در اختیار تلگرام ایکس قرار دهید، شاید کمی زود باشد.

این پیام رسان آزامایشی با وجود قابلیت‌های فراوان و سرعتی بالاتر، مشکلاتی هم دارد که با وجود آزمایشی بودنش، قابل توجیه است. بهتر است فعلا اگر هم می‌خواهید از تلگرام X استفاده کنید، آن را تنها برای آشنایی با رابط کاربری و ویژگی‌هایش نصب کنید و تا زمان نهایی شدن نسخه آن، از تلگرام اصلی برای فعالیت‌های اصلی خود در زمینه ارسال پیام و کنترل اکانت خود بهره ببرید.

ارسال نظر