|
کدخبر: 29558

رونمایی معاون رییس‌جمهوری و یک وزیر از ۸ واکسن

۸ نوع واکسن دامی و انسانی در آیینی با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی با سرمایه‌گذاری اولیه ۲۲ میلیارد تومان و توان خالص‌سازی ۱۰ هزار لیتر پلاسما، در نظرآباد استان البرز رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری گفت: با ورود بخش‌ خصوصی به میدان سرمایه‌گذاری و حمایت از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه زیست‌فناوری و پزشکی با ایفای نقش هدایتگری و تسهیل‌گری دولت، ضمن تأمین نیاز کشور زمینه صادرات این فرآورده‌ها فراهم می‌شود. سورنا ستاری در بازدید از رونمایی از فرآورده‌های دارویی دامی و انسانی تولید شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شتاب‌دهنده و مرکز رشد زیست‌فناوری پزشکی «پرسیس‌ژن»، ورود بخش خصوصی به عرصه حمایت و سرمایه‌گذاری در حوزه استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان زیست‌فناوری را مهم‌ترین لازمه پیشرفت کشور در این حوزه دانست و گفت: حضور بخش خصوصی در حوزه‌های دانش‌بنیان همچون زیست‌فناوری پزشکی زمینه رشد و رونق کسب و کارهای دانش‌بنیان و استارتاپی را فراهم کند و دولت نیز زیرساخت لازم برای حضور این بخش را فراهم کند. ستاری، تولید محصولات یا ارائه خدمات کیفی در دسترس و مبتنی بر نیاز جامعه را مهم‌ترین ویژگی استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و گفت: دستاورد این کسب و کارها با حمایت بخش خصوصی ایجاد می‌شود و بر همین اساس، مبتنی بر خواست و نیاز جامعه است. نقش تسهیل‌گر دولت در حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان رییس بنیاد ملی نخبگان، با اشاره به نقش دولت در حمایت از ایجاد زیرساخت مساعد فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها گفت: دولت می‌تواند با ارائه تسهیلات کم بهره و تسهیل روند صدور مجوزها مسیر را برای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در عرصه دانش‌بنیان فراهم کند. وی با بیان این‌که ۲۵ هسته‌ فعال در این مرکز رشد، در آستانه ارائه محصولات دانش‌بنیان به بازار هستند، اظهار کرد: در حال حاضر دو نمونه از این محصولات تجاری‌سازی و رونمایی شد، این در حالی است که سال آینده ۷ داروی حوزه زیست‌فناوری پزشکی که توسط هسته‌های فناور مستقر در این مرکز رشد تولید شده است، روانه بازار می‌شود.

فرهنگ ایران باور به حرکت در مسیر توانمندی است محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی نیز در این مراسم رشد کشور در عرصه دانش‌بنیان را نتیجه خودباوری و بهره‌مندی از امکانات و توانمندی‌های موجود دانست و گفت: ظرفیت‌های فوق العاده و امکانات وسیع و توانمندی بالایی داریم که اگر خودمان را باور کنیم، می‌تواند پیشرفت کشور را به همراه داشته باشد. وی دستاوردهای دانش‌بنیان واحدهای فناور مستقر در این مرکز رشد در توسعه ابزار، دانش و تولید را ارزشمند ارزیابی کرد و افزود: اگر به چشم خود نمی‌دیدیم شاید باور کردنی نبود در مدت کوتاهی شاهد تحولات علمی باشیم. حجتی ادامه داد: آنچه فرهنگ ایران می‌آموزد باور به توانمندی‌ها و حرکت در مسیر علمی و فناوری است و ما وارث دستاوردهای پیشینیان هستیم و بار دیگر در زیر سایه انقلاب این ارزش‌ها و دستاوردها را باز آفرینی می‌کنیم. وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر این‌که تمامی بخش‌های فعال کشور نیز باید حامی دستاورد‌های علمی و پژوهشی باشد ادامه داد: باید ضمن رفع نارسایی‌ها در بخش‌های مختلف با کمک تمامی بخش‌ها، ایران به عنوان پیشتاز منطقه در عرصه تولید محصولات دانش‌بنیان معرفی شود.

ارسال نظر