|
کدخبر: 23822

«نیاز بازار» حلقه مفقوده در پژوهش‌ها

رئیس دانشکده محمدباقر(ع) ساری با بیان اینکه پژوهش‌ها متناسب با نیاز بازار نیست، گفت: رواج مدرک گرایی به مهارت آموزی صدمه می زند.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، امیر حیاتی اظهار کرد: نمایشگاه ویترینی از دستاوردهای پژوهشگران است و در حاشیه آن تعامل و هم‌افزایی نیز با برگزاری کارگاه صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه 70 درصد دانشجویان فارغ التحصیل رشته فنی جذب بازار کار می‌شوند و مابقی در سطوح بالاتر ادامه تحصیل می‌دهند، تصریح کرد: دانشگاه محمد باقر(ع) خدمات استاندارد آموزشی دارد و در حوزه پژوهشی دستاوردهایی داشت که علاوه بر به روز بودن پاسخگوی مسائل نیاز بیرون نیز بوده است.

رئیس دانشکده محمدباقر(ع) با اشاره به اینکه هنوز ارتباط بین پژوهش و بازار برقرار نشده است و در حال حاضر در مرحله دانشگاهی است، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های پژوهشی باید سفارشی و متناسب با نیازهای بازار باشد.

حیاتی با بیان اینکه در امور پژوهشی هزینه‌های فراوانی شده است اما در بازار کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: مسئولان باید نسبت به تعریف پژوهش حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه محمدباقر(ع) ساری نسبت به دانشگاه‌های دیگر کم هزینه است، خاطرنشان کرد: دانشجویان ورودی به دانشگاه محمد باقر(ع) هنرستانی هستند و در نهایت با یک مهارت فارغ التحصیل می شوند.

رئیس دانشکده امام محمد باقر(ع) با بیان اینکه این دانشگاه به دنبال تربیت کارآفرین است، گفت: باید متولیان آموزشی رویکرد خود را تغییر دهند تا آموزش‌ها از نظری به مهارتی تبدیل شود.

حیاتی با اشاره به اینکه باید تمایل به آموزش‌های نظری را به سوی آموزش‌های مهارتی تغییر داد، اظهار کرد: تمامی آموزش‌های این دانشگاه‌ها مهارتی است.

وی با بیان اینکه باید گرایش به رشته‌های فنی و تربیت کاردان در جامعه افزایش یابد تا فارغ التحصیلان با مشکل اشتغال مواجه نشوند، از افزایش دانشگاه‌های پولی و مدرک گرا انتقاد کرد و گفت: برخی دانشگاه‌ها با هزینه بیشتری فارغ التحصیلی راحتی دارند اما این امر به دانشگاه‌های کارآفرین و برنامه محور صدمه می زند. نباید مدرک دادن به هر قیمتی رواج یابد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها