|
کدخبر: 14011

بانک انصار ؛ تمامی قوانین بانک مرکزی رعایت شده است

بانک انصار آخرین گزارش مدیریتی و حاکمیت شرکتی خود را منتشر و در این گزارش اعلام شده است که تمامی موارد قانون‌گذار اعم از بانک مرکزی ، سازمان بورس، سازمان حسابرسی و آیین نامه‌های داخلی در این بانک راعایت شده است.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از بانکداری ایرانی، این گزارش در راستای اجرای دستورالعمل کنترل‌های داخلی مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار، تهیه شده است و محدود به کنترل‌های داخلی حاکم بر گزارشگری مالی در تاریخ ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ است و به صراحت اعلام شده است که بانک انصار پایبند به اصول حاکمیت شرکتی در همه موارد بوده است. در این گزارش آمده است

مسئولیت هیات‌مدیره در قبال کنترل‌های داخلی

مسئولیت استقرار و بکارگیری کنترل‌های داخلی مناسب و اثربخش، به منظور دستیابی به اطمینان معقول نسبت به قابلیت اتکا و به‌موقع بودن گزارشگری مالی، افشای مناسب و کامل اطلاعات اشخاص وابسته، پیشگیری و کشف به‌موقع تقلب‌ها و سایر تحریفهای بااهمیت در گزارشگری مالی، نگهداری مستندات مناسب در خصوص معاملات و رویدادها، منطقی بودن اطلاعات مالی پیش‌بینی شده، مقایسه عملکرد واقعی با بودجه و افشای کامل دلایل مغایرت بااهمیت و افشای فوری اطلاعات مهم با هیات‌مدیره می‌باشد. همچنین، مسئولیت ارزیابی و گزارشگری کنترلهای داخلی مذکور بر عهده هیات‌مدیره است.

چارچوب کنترل‌های داخلی

شرکت، مدیریت ریسک و کنترل داخلی را در فرآیند کسب و کار خود یکپارچه نموده و اجزای چارچوب کنترل داخلی شامل محیط کنترلی، ارزیابی ریسک، فعالیت‌های کنترلی، اطلاعات، ارتباطات و نظارت را مطابق با مفاد دستورالعمل کنترل داخلی مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار، طراحی، مستقر و اجرا نموده است. سامانه کنترل داخلی، صرف نظر از نوع طراحی آن، به دلیل محدودیتهای ذاتی خود ممکن است نتواند از تحریفها پیشگیری یا آنها را کشف کند. با این حال اطمینان معقولی را نسبت به تهیه و ارائه گزارشهای مالی به‌موقع و قابل اتکا فراهم می‌آورد.

ارزیابی کنترل داخلی

هیات‌مدیره شرکت، اثربخشی کنترلهای داخلی حاکم بر گزارشگری مالی را در تاریخ ۱۳۹۵/۱۲/۳۰ ارزیابی نموده است. در فرآیند ارزیابی مزبور، از معیارهای ذکرشده در فصل دوم دستورالعمل کنترل داخلی مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار استفاده شده است.

اظهارنظر هیات مدیره: عدم وجود ضعف با اهمیت در کنترل‌های داخلی

بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، هیات‌ مدیره معتقد است که کنترل‌های داخلی حاکم بر گزارشگری مالی شرکت در تاریخ ۱۳۹۵/۱۲/۳۰ اطمینان معقولی از دستیابی به اهداف شرکت می‌دهد و بر اساس معیارهای یاد شده، اثربخش بوده است.

وضعیت سود دهی بانک انصار

گفتنی است که بانک انصار با داشتن سود انباشته یک هزار و ۹۴۰ میلیارد ریالی در حالی برای سال مالی سال ۹۵ مبلغ ۱۵۰ ریال برای هر سهم در نظر گرفت که در صورتهای مالی سال ۹۶ اعلام کرده است که ۳۰۰ ریال برای هر سهم در نظر خواهد گرفت.

ارسال نظر