|
کدخبر: 29584

احیا گلیم‌بافی در حسن آباد اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان گفت: هنر گلیم‌بافی در حسن آباد جرقویه احیاء شده و پس از ۴۰ سال نخستین گلیم بافته توسط اهالی منطقه، در معرض دید عموم قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، فریدون الله‌یاری، اظهارکرد: اصفهان از سال گذشته به عنوان شهر جهانی صنایع دستی انتخاب شده است و بر این اساس حمایت از جایگاه‌ صنایع دستی اصفهان در حوزه فرهنگی و اقتصادی از برنامه‌های میراث فرهنگی اصفهان بوده است.

وی با بیان اینکه حمایت از تاسیس و توسعه کارگاه‌های سنتی صنایع دستی از جمله برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان بوده است، ابرازکرد: در مناطقی که با مشکل خشکسالی و مهاجرت ناشی از آن روبه‌رو هستند با احیای برخی هنرهای سنتی شاهد رونق اقتصادی و مهاجرت معکوس خواهیم بود که در توسعه هنر صنایع دستی و ارتقای ظرفیت‌های گردشگری این مناطق نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به احیای هنر گلیم بافی حسن آباد جرقویه ابرازکرد: این هنر در طول سال‌های گذشته با رکود روبه‌رو شده بود، بر این اساس میراث‌فرهنگی استان اصفهان با برپایی نمایشگاهی از صنایع دستی جرقویه در گالری نقش خانه اصفهان نخستین گلیمی که پس از ۴۰ سال رکود توسط اهالی این دیار بافته شده است را در دهه فجر در معرض دید عموم قرار داد.

وی ادامه داد: تلاش داریم در نقاطی که به دلیل خشکسالی شغل اصلی مردم مانند کشاورزی و دامداری در معرض خطر قرار گرفته است از طریق احیای صنایع دستی و رونق گردشگری به ارتقای وضعیت اقتصادی منطقه نیز کمک کنیم.

الله‌یاری با تاکید بر اینکه جایگاه گردشگری استان اصفهان بسیار ویژه است و بر این اساس نیازمند توسعه زیرساخت‌های لازم در این حوزه هستیم، ابرازکرد: بر این اساس ۳۳۰ طرح گردشگری در سطح استان با درصدهای متفاوت پیشرفت در حال اجرا است که از این تعداد ۹۰ پروژه مربوط به هتل‌سازی و افزایش ظرفیت اقامت در استان است.

وی با یادآوری این نکته که توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی از دیگر موارد مهمی است که همواره بر آن تاکید کردیم و به دنبال توسعه این نوع گردشگری در روستاهای سرتاسر استان هستیم، بیان کرد: با توجه به استقبال گردشگران داخلی و خارجی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی در تلاش هستیم تا پایان سال تعداد این نوع اقامتگاه‌ها به ۲۵۰ مورد در سراسر استان برسد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها