|
کدخبر: 24354

ایجاد جذابیت در گردشگری زمستانی اردبیل

استاندار اردبیل گفت: اصلی‌ترین هدف‌گذاری ما در احیای گردشگری زمستانی در استان اردبیل است.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، اکبر بهنامجو در حاشیه ستاد تسهیل استان در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: ما در حوزه گردشگری ظرفیت‌های بی‌نظیری داریم به طوری که اگر جنوب کشور مملو از چاه‌های نفت است ما نیز در استان اردبیل چاه نفتی همچون چشمه‌های آبگرم و معدنی داریم که باید از این ظرفیت در توسعه اقتصادی استان و حتی کشور استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در عمل چندان توجهی به حوزه گردشگری در سال‌های اخیر انجام نشده است، خاطرنشان کرد: ما باید به سمت تامین زیرساخت‌ها برای حضور سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری حرکت کنیم تا استان اردبیل متحول شود.

استاندار اردبیل، ایجاد جذابیت در گردشگری زمستانی اردبیل، سرعین و سایر شهرهای استان اردبیل را ضروری خواند و افزود: ما با شعار "زمستان خود را بیدار کنیم" سعی داریم تا در فصل زمستان امسال با حضور علاقمندان به ورزش‌های زمستانی صنعت گردشگری را رونق دهیم و در این زمینه درصدد تامین زیرساخت‌های لازم همچون ایجاد زیرساخت در روستای آلوارس در استان هستیم.

بهنامجو گفت: نخستین زیرساخت را ما ۱۳ سال پیش در این حوزه در آلوارس ایجاد کردیم و امیدواریم با تامین سایر زیرساخت‌ها توسه گردشگری زمستانی به ویژه ورزش‌های زمستانی را در دامنه‌های سبلان شاهد باشیم. ما نمی‌خواهیم مانند اتریش و ایسلند به شرایط آنچنان مطلوب در کوتاه‌مدت دست پیدا کنیم چرا که چنین چیزی امکان‌پذیر نیست اما ایده ما اگر به صورت کامل عملیاتی شود ظرف چند سال آینده اردبیل محور گردشگری زمستانی خواهد بود.

استاندار اردبیل بیان کرد: ما با تقویت این بخش به راحتی می‌توانیم اقتصاد استان را متحول و زمینه اشتغال مولد را نیز به خوبی فراهم کنیم.

بهنامجو با بیان اینکه در این ۴۰ روز تلاش کردیم تا از بخش‌های مختلف استان و ظرفیت‌های کلیدی و راهبردی استان بازدیدهایی را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: بنده یک دوره هفت ساله پیش از این در استان اردبیل معاونت عمرانی را به عهده داشتم و امیدواریم در دوره جدید با ایجاد وحدت بین مردم و مسئولان و سرمایه‌گذاران دلسوز بتوانیم در توسعه استان گام‌های جدی را برداریم.

وی به فعالیت ۴۰ روزه خود در استان نیز اشاره کرد و گفت: در این ۴۰ روز عزم و اراده مردم و مسئولان را در پیشبرد اهداف و مسیر توسعه استان به خوبی و به عینه مشاهده کردم و امیدواریم با همراهی و همدلی همه گام‌های جدی در این مسیر برداشته شود.

استاندار اردبیل اصلی‌ترین اولویت توسعه استان را تکمیل راه‌آهن خواند و اضافه کرد: با همفکری و همدلی نمایندگان استان سعی می‌کنیم تا راه‌آهن اردبیل را در یک برنامه‌ریزی مشخص ظرف سه سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

وی تصریح کرد: در این مدت با بازدیدهایی که از پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام و راکد داشتیم سعی کردیم تا علل و عوامل نارسایی‌ها را شناسایی و در رفع آنها تلاش کنیم که قطعا ادامه این پیگیری‌ها در فصول پیش‌رو می‌تواند زمینه‌ساز حرکت و رونق روزافزون برای استان و تحقق اهداف اشتغالزایی، تولید و جذب سرمایه‌گذاری‌های بیشتر باشد.

ارسال نظر