|
کدخبر: 24343

افزایش عوارض راه‌حل توسعه ایران‌گردی نیست

عضو هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی استان اصفهان گفت: ایجاد توازن میان ورود و خروج گردشگر از کشور و توسعه ایران‌گردی هر دو از مشکلات تخصصی بخش گردشگری کشور محسوب می‌شوند و راه‌حل آن جلوگیری از خروج نیست چون منطقی در این موضوع وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، کاووس مسعودی با اشاره به افزایش عوارض خروج از کشور، اظهار کرد: افزایش عوارض خروج از کشور تصمیم منطقی نیست. اینکه با این تصمیم می‌خواهیم توازن میان ورودی و خروجی کشور داشته باشیم و از این طریق ایران‌گردی را توسعه دهیم امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: ایجاد توازن میان ورود و خروج گردشگر از کشور و توسعه ایران‌گردی هر دو از مشکلات تخصصی بخش گردشگری کشور محسوب می‌شوند که مسئولان به خوبی در جریان هستند که راه‌حل این مشکلات کجاست، راه‌حل آن جلوگیری از خروج نیست چون منطقی در این موضوع وجود ندارد.

عضو هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی استان اصفهان، ادامه داد: آیا کل سفرهای خارجی کشور برای گردشگری انجام می‌پذیرد، بازرگانان، مدیران صنایع، دانشگاهیان و ورزشکاران سفرهای گردشگری انجام نمی‌دهند آنها به حسب فعالیتشان مجبور هستند که سفر کنند.

مسعودی تصریح کرد: بنابراین افزایش عوارض خروجی موجب افزایش تورم در داخل کشور می‌شود چراکه همه مردم که به خارج از کشور سفر می‌کنند الزاما گردشگر نیستند و باید این موضوع مدنظر باشد.

وی تاکید کرد: بررسی آمار تورهای خارجی نشان می‌دهد که بخش عمده‌ای از سفرهای خارجی کشور مربوط به زائرین هستند که باید میان سفرهای زیارتی و سیاحتی تفکیک قائل شویم و بازهم الزاما افرادی که سفر زیارتی می‌روند از طبقه مرفه نیستند اتفاقات اقتصادی به همراه دارد.

عضو هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی استان اصفهان اظهار کرد: از درآمد حاصل از عوارض خروج برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استفاده خواهد شد. این درحالی است که تجربه نشان می‌دهد همواره این هزینه‌ها زمانی که وارد خزانه می‌شود به اولویت‌های دیگری تخصیص پیدا می‌کنند و کمتر به سوی گردشگری می‌آیند.

مسعودی خاطرنشان کرد: صحبت از این می‌شود که عوارض خروج از کشور در تمام دنیا وجود دارد، ولی به این شکل و با این شرایط فقط در فیلیپین و ترکیه و ایران اعمال می‌شود در هیچ کجای دنیا با این شکل و با این شیب عوارض خروج دریافت نمی‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها