|
کدخبر: 29540

پتانسیل آستارا برای ایجاد روستای فناور و دهکده سلامت

عضو هیات علمی دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران و دبیر گیلانیان مقیم تهران گفت: شهرستان مرزی بندر آستارا پتانسیل های لازم جهت ایجاد روستای فناور و دهکده سلامت را دارد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، ابوعلی گلزاری ، اظهار کرد : نخستین قدم در راه توسعه ، دعوت از صنایع ورشکسته آستارا و بررسی دلایل و مشکلات آنها می باشد.

وی با بیان اینکه در اینگونه همایش ها باید شرکت های خصوصی و کارشناسان اتاق بازرگانی بیش از دیگران فعال باشند،ادامه داد:گیاهان دارویی موجود در آستارا ، به خصوص روستاهای بالادست شهرستان بسترهای مناسب برای سرمایه گذاری را دارد که ما از آن غافل شده ایم.

گلزاری از الزام عملیاتی کردن طرح اجرای روستای سبز در آستارا سخن گفت و تصریح کرد: طرح اجرای این روستا با محوریت حفظ زیست بوم منطقه به سازمان های متولی ارائه شده و در شهرستان آستارا در روستای دمیر اوغلی کش اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: اجرای اصولی این طرح،از مهاجرت روستائیان به شهرها می کاهد و گردشگری با رویکرد ارائه خدمات به روش بومی و سنتی را ترویج خواهد داد.

عضو هیات علمی دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران با انتقاد از اینکه میلیاردها تومان در شهرک صنعتی آستارا هرینه شده است،ولی میزان اشتغال ایجاد شده در این شهرک بسیار ناچیز است،گفت: ایجاد روستای فناور و دهکده سلامت می تواند در جذب گردشگر ، تولید شغل پایدار و درآمدزایی در منطقه هدف نقش مهمی ایفا کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها