|
کدخبر: 27102

ذخایر ماهی خزر در مرز هشدار

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران با بیان اینکه در حدود 50 درصد از ذخایر ماهی آب های ساحلی این استان را صیادان غیرمجاز صید می کنند، نسبت به کاهش شدید ذخایر ماهی دریای خزر هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا ، عباسعلی شیخ تبار بیان کرد: در حال حاضر دستکم 700 شناور از استان‌های دیگر در آب‌های دریای مازندران در حال صید غیرمجاز ماهیان هستند.

وی یکی از دلایل کم شدن میزان صید ماهیان استخوانی دریای خزر در حوزه مازندران را فعالیت صیادان غیرمجاز برشمرد و گفت: این در حالی است که رهاسازی فاضلاب صنعتی و شیمیایی ، سموم کشاورزی ، غیراستاندارد بودن ابزارهای صیادی و نواقص سدهای لاستیکی نیز ذخایر ماهیان دریای خزر را کاهش داده است.

معاون شیلات مازندران از کاهش شدید ذخایر ماهیان دریای خزر خبر داد و گفت: درحالی‌که میزان صید ذخایر انواع ماهی غضروفی در دهه 70 یک هزار و 309 تن بود، سال گذشته این آمار به 9 تن کاهش یافت.

وی افزود: همچنین میزان صید ماهی خاویاری از 205 تن در دهه 70 ، سال گذشته به 480 کیلوگرم رسید.

شیخ تبار از ماهیان استخوانی به‌عنوان مهم‌ترین ذخایر قابل صید در دریای خزر یادکرد و گفت که طی 2 دهه گذشته صید ماهی استخوانی هم از 12 هزار تن در سال 85 به سه هزار و 500 تن در سال گذشته کاهش یافت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها