|
کدخبر: 22168

ثبت تصاویر جدید از پلنگ ایرانی در پناهگاه "عباس آباد" اصفهان

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین از تصویر برداری یک قلاده پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش عباس آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گسترش به نقل از اداره کل محیط زیست استان اصفهان، حسین اکبری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین در این باره گفت: محمدرضا حلوانی، محیط بان پناهگاه حیات وحش عباس آباد در حین گشت و کنترل و حفاظت از زیستگاه‌ها، در اواسط روز این پلنگ را مشاهده و توانست با استفاده از یک دوربین معمولی و از فاصله حدودی ۸۰ متری در حالی که پلنگ با آرامش خاصی به او خیره شده است تصویربرداری کند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نایین افزود: وی پیش از این نیز از فاصله دور از این گونه ارزشمند فیلمبرداری دستی کرده است. مشاهده پلنگ در روز به عنوان یک گونه شب فعال و تصویربرداری متعدد از آن در روز در زیست بوم عباس آباد نشان دهنده امنیت مطلوب برقرار شده توسط محیط بانان سختکوش بوده و یک دستاورد حفاظتی با ارزش محسوب می شود.

ثبت تصاویر در سال جاری و رویت مستقیم گونه و مشاهده نمایه های مختلف حضور از جمله ردپا، آثار طعمه خواری و قلمرو طلبی در نواحی متفاوت منطقه شاخصی از پویایی جمعیت و اهمیت بالای پناهگاه حیات وحش عباس آباد در حمایت و پایداری انواع گربه سانان به ویژه پلنگ ایرانی به عنوان بزرگ‌ترین گربه‌سان حال حاضر طبیعت باشکوه ایران است.

ارسال نظر