|
کدخبر: 22142

پساب کارخانه‌های زیتون خودپالایی سپیدرود را نابود می‌کند

پساب کارخانه‌های زیتون رودبار خاصیت خود پالایی سپیدرود را از بین می‌برند. ‌

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار، بهروز آژ، گفت: برای 11 واحد آلاینده فرآوری زیتون که اقدام به رها‌سازی پساب آلوده به محیط کرده بودند، از سوی محیط زیست رودبار اخطاریه زیست‌محیطی صادر شد و به آنها مهلت داده شد تا نسبت به رفع معضل فوق اقدام کنند.

وی افزود: طی پایش روزهای تازه گذشته که توسط کمیته پساب شهرستان صورت گرفت، مشاهده شد که واحدهای مذکور‌ پساب آلوده خود را بدون هیچ‌گونه تصفیه وارد رودخانه سفیدرود کرده و باعث آلودگی منابع آبی می‌شوند.

آژ خاطرنشان‌ کرد: در همین راستا اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار با صدور اخطاریه زیست محیطی به واحدهای فوق اعلام کرد تا نسبت به رفع آلایندگی اقدام کنند و غیر اینصورت به جرم آلایندگی محیط زیست و تهدید علیه بهداشت عمومی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار تصریح کرد: رودخانه سفیدرود به عنوان مهمترین و با ارزشترین منبع تامین آب شرب، آب کشاورزی و اکوسیستم‌های آبی محیط زیست در استان گیلان محسوب شده که با پایان فصل کشاورزی دبی این رودخانه در پایین‌ترین سطح خود در این ماهها قرار گرفته و مصادف شدن این چالش با معضل پساب‌های فراوری‌های زیتون و روغن‌کشی‌های زیتون باعث می‌شود تا فاکتورهایی کیفیت سلامت آب در آبانماه نسبت به ماههای دیگر سال افزایش چشمگیری داشته باشد.

آژ تصریح کرد: این امر با از بین بردن خاصیت خود پالایی در این رودخانه حیاتی، ‌باعث وارد آمدن خسارات جبران ناپذیری به اکوسیستم‌های آبی استان و همچنین منابع آب کشاورزی و آب شرب استان گیلان خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها