|
کدخبر: 31298

حمایت دولت انتظار جهیزیه برای نو عروسان کمیته امداد را پایان می دهد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: با حمایت و پشتیبانی دولت، صف انتظار جهیزیه برای نوعروسان زیر پوشش این نهاد به پایان رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا، فاطمه رهبر افزود: امسال ۲۰ هزار نوعروس مددجو در نوبت دریافت جهیزیه قرار داشتند که با حمایت‌ دولت در تخصیص اعتبار مورد نیاز، همه آنان از جهیزیه برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه پارسال ۱۱۶ هزار نوعروس مددجو در نوبت دریافت جهیزیه بودند، اظهار کرد: پایان سال گذشته نیز این رقم به صفر رسید و امسال هم شاهد حمایت دوباره دولت در این زمینه بودیم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر بکارگیری بانوان مشاور و مددکار برای رسیدگی به امور زنان سرپرست خانوار گفت: با توجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، این نهاد پرونده زنان مددجوی کمتر از ۵۰ سال را به بانوان مددکار واگذار کرده است.

رهبر با بیان اینکه پارسال هزار و ۹۰۰ مددکار و مشاور خانواده با کمیته امداد همکاری داشتند افزود: امسال تعداد مددکاران و مشاوران خانواده در این نهاد به چهار هزار نفر افزایش یافته است. امسال سرانه پرونده هر مددکار از ۷۰۰ پرونده به ۴۱۰ پرونده کاهش‌ یافت که تا پایان برنامه ششم کمیته امداد این رقم به صد پرونده خواهد رسید.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از دستاوردهای کمیته امداد را ایجاد اداره کل مناطق محروم و مرزی دانست و گفت: امسال هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه برای مناطق محروم و مرزی هزینه شد که این رقم در سال آینده افزایش خواهد یافت.

رهبر با بیان اینکه در آستانه سال جدید هشت هزار سبد کالا به ارزش ۱۲ میلیارد ریال بین مددجویان زیر پوشش در مشهد توزیع شد، افزود: این اقدام با همکاری آستان قدس رضوی انجام شده است. ارزش هر سبد کالا معادل ۱. ۵ میلیون ریال و شامل ۱۶ قلم مواد غذایی است که به مددجویان کمیته امداد ساکن مشهد اهدا شده است.

ارسال نظر