|
کدخبر: 30967

مسئولان بی‌نیاز از کتابخوانی نیستند

استاندار قم گفت: در طرح کتابخانه گردی نه تنها مسئولان بلکه نخبگان و فرهیختگان نیز باید وارد شوند و مطالعه کنند و آن را ترویج کند و خود را بی‌نیاز از کتاب و آموزش ندانند.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، سیدمهدی صادقی افزود: تغییرات کاملاً محسوسی را در این چند سال اخیر در کتابخانه‌های عمومی شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه بخش ویژه بریل کتابخانه آیت الله خامنه‌ای به صورت ماهرانه‌ای به خدمات می‌پردازد که در کشور بی‌نظیر است، گفت: افرادی با اخلاصی مثال زدنی کارهای فرهنگی بسیار خوبی برای روشندلان سراسر کشور انجام می‌دهند که این کاری بسیار ارزشمند در پیشگاه خداوند به شمار می‌رود چرا که روشندلان همانند دیگران نمی‌توانند به آسانی به کتاب دست پیدا کنند.

استاندار قم با اشاره به اینکه درحال‌حاضر برنامه‌های منسجم و نو در کتابخانه برای جذب افراد به کتابخانه‌ها صورت می‌گیرد که با آموزش‌ها و هدایت‌های کتابداران منجر به تربیت نسل جدید می‌شود، تصریح کرد: باید با طرح پیشنهادهای جدید و برنامه‌های خلاقانه بتوانیم همه مخاطبین را جذب این مجموعه کنیم چرا که با وجود خطراتِ فضای مجازی و معضلاتی که در آن دیده می‌شود تنها کتاب و کتابخانه به عنوان بهترین و امن‌ترین و سالم‌ترین مکانی است که می‌تواند جنبه سرگرمی، تفریحی و آموزشی داشته باشد و افکار و اندیشه‌های نسل امروز را نسبت به دنیای پیرامونشان به درستی شکل دهد.

وی توجه به نیازهای جوانان و نوجوانان را بسیار مهم دانست و گفت: تربیت نسل امروز و ایجاد عادت به مطالعه در واقع تربیت نسل‌های آینده‌ای است که با کتابخوانی هم دنیا و هم آخرت را دارند و هم به پیشرفت و موفقیت دست پیدا می‌کنند.

صادقی روز ملی کتابگردی را با ارزش توصیف کرد و افزود: کتابگردی برای مسئولان این پیام را دارد که مطالعه برای همه است و بزرگ و کوچک و مسئول ندارد و همگان باید نسبت به این امر مهم اهتمام ویژه داشته باشند چون همه ما با کتاب این یار مهربان و بی‌منت است که به علم و دانش می‌رسیم.

وی بیان کرد: در طرح کتابخانه گردی نه تنها مسئولان بلکه نخبگان، فرهیختگان نیز باید وارد شوند و مطالعه کنند و آن را نیز ترویج نمایند و خود را بی‌نیاز از کتاب و آموزش ندانند.

استاندار قم عنوان کرد: این طرح یک نیاز در جامعه بود که به تصویب رسید و البته باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم که کیفیت آن مهم‌تر از کمیت است که ان شاء الله ضمن رعایت این موارد تداوم آن را نیز داشته باشیم و بدانیم در دراز مدت شاهد بازخورد مثبت آن خواهیم بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها