|
کدخبر: 30404

۳۷۶ مدرسه سمنان میزبان ۸۰۰۰ دانش‌آموز اتباع خارجی

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان از تحصیل بیش از ۸ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در ۳۷۶ مدرسه سطح این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، غفار محمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: عمده این اتباع از کشور افغانستان هستند.

وی با بیان اینکه در استان بیش از ۱۱۹ هزار دانش‌آموز و نوآموز مشغول به تحصیل هستند افزود: به لحاظ گستردگی جغرافیایی شاهد جمعیت دانش‌آموزی پراکنده‌ای در سطح استان هستیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش سمنان از فعالیت ۷۵ مدرسه با دانش‌آموزانی زیر ۲۰ نفر در استان خبر داد و تصریح کرد: مجموع دانش آموزان این 75 مدرسه در مجموع حدودا ۹۰۰ نفر است.

وی با بیان اینکه در مجموع یک‌هزار و ۱۲ مرکز آموزشی فعال در استان سمنان پذیرای دانش آموزان استان هستند گفت: از این تعداد ۱۰۹ مدرسه عشایری و مابقی مدارس روستایی و شهری هستند.

محمدی با بیان اینکه 13.5درصد دانش آموزان استان در مدارس غیر انتفاعی تحصیل می‌کنند ادامه داد: در مجموع چهار هزار و ۶۵۳ معلم در مراکز غیر دولتی مشغول به تدریس هستند.

معاون آموزش و پرورش سمنان یادآور شد: بیش از ۸ هزار معلم در سطح استان فعالیت می کنند که افزون بر ۶۰ درصد آنان را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه ۳۶ درصد از مدارس استان احداثی یا خریداری شده هستند، افزود: برای احداث ۴۷۲ کلاس درس جدید در مجموع نیازمند ۹۵۰ میلیارد ریال اعتبار هستیم.

محمدی از تلاش برای هوشمندسازی مدارس استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۰ مدرسه فنی حرفه‌ای و کار و دانش استان هوشمندسازی شده‌اند.

وی گفت: توسعه متوازن آموزش‌های فنی و حرفه ای، برنامه افزایش پوشش تحصیلی، افزایش قبولی در کنکور سراسری و افزایش میانگین نمرات پایه‌های دهم و یازدهم ، اجرای طرح فراگیری یک مهارت، پیشگیری و اصلاح ساختار قامتی دانش آموزان و... از برنامه‌های آموزش و پرورش در این استان است.

ارسال نظر