|
کدخبر: 29757

مدارس تعاونی سود محور نبوده و الگوی مدارس هستند

معاون تعاون وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت:مدارس تعاونی از لحاظ بسیاری الگوی مدارس هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گسترش، حمید کلانتری در همایش تعاونی، توسعه آموزشی، اشتغال پایدار اظهار کرد: انسان موجودی است که توانایی هایش محدودیت ندارد و می تواند آسمان ها و زمین را به تسخیر خود در آورد. تمامی موجودات دیگر توانایی های محدودی دارند و نا محدودی توانایی ها خاص انسان است.

وی افزود: وجه تمایز انسان و دیگر موجودات در قوه شعور و عقلانیت است. قدرت توسعه دانش و قدرت انتخاب در انسان وجود دارد که به واسطه عقلانیت به دست آمده اند.

کلانتری گفت: جامعه انسانها به طور خود به خودی کارآمد نشده و توسعه نمی یابند. این توسعه و کارآمدی به دست یک انسان هم واقع نمی شود. تا زمانی که ما اراده نکنیم توسعه ای نخواهیم داشت. هر کس تلاش بیشتری کند، ثمره بهتری خواهد داشت. اما در این مسیر کار جمعی بهتر از کار فردی است.

معاون تعاون وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: انسان به طبع جامعه پذیر است. انسان اجتماعی آفریده شده است و هرچه انسان به این ویژگی خود بیشتر بها دهد، موفق تر خواهد بود. کلانتری گفت: تعاونی توسعه های اجتماعی را افزایش می دهد. مهارت های اعضا در کنار هم منجر به نوعی همکاری اثر بخش می شود. اصل اساسی در تعاونی ها همکاری است و یکی از نواقصی که امروز در نظام تعلیم و تربیت داریم کار گروهی است. این نظام باید به گروه محوری و حرکت های جمعی تبدیل شود چرا که نظام موجود فایده ای ندارد.

وی تاکید کرد: مرکز آموزشی تعاونی با مراکز آموزشی دولتی و خصوصی متفاوت است. در مدرسه غیر دولتی تعاونی همه دبیران و کارکنان مالک مدرسه و در آینده مدرسه ذی نفع هستند. در مدارس تعاونی احساس مسئولیت و فرهنگ کار جمعی حاکم است. این فرهنگ به دانش آموزان نیز انتقال داده می شود. دانش آموزان در برگزاری کلاس ها، همایش ها، اردو ها و ... مشارکت دارند.

کلانتری تاکید کرد: این مدارس سود محور نیستند و دغدغه های اجتماعی و فرهنگی دارند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها