|
کدخبر: 27644

۱۷ درصد از سالمندان زنجان تحت پوشش کمیته امداد هستند

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: ۱۷ درصد سالمندان معادل ۱۸ هزار و ۶۷ نفر از مجموع ۱۰۳ هزار و ۴۵۱ سالمند ساکن این استان از خدمات کمیته امداد استان بهره‌مند هستند.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا، هدایت صفری، با اشاره به ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به سالمندان تحت حمایت کمیته امداد افزود: هم‌اکنون ۶ هزار و ۷۸ سالمند تحت حمایت این نهاد در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر از خدمات درمانی و بیمه‌ای بهره‌مند هستند.

وی یادآوری کرد: پدیده سالمندی بر هزینه خانوار اثر نامطلوبی دارد و تلاش کمیته امداد رفع مشکلات سالمندان تحت حمایت با مشارکت خیران بوده برنامه‌های ویژه‌ای برای این گروه از جامعه هدف خود در طی سال بر اساس نیاز آنها اجرایی می‌کند.

صفری افزود: خدمات درمانی به سالمندان بهره‌مند از خدمات بیمه‌ای این نهاد به‌صورت رایگان است و علاوه بر آن خدمات بیمه مکمل به همه سالمندان تحت حمایت این نهاد ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: پرداخت کمک‌هزینه پرستاری سالمندان فاقد توان حرکتی از خدمات ویژه کمیته امداد به سالمندان است که در قالب این خدمت ۱۲۷ سالمند تحت حمایت این نهاد در استان زنجان از خدمات پرستاری در منزل بهره‌مند هستند.

وی بیان کرد: تامین لوازم بهداشتی و توان‌بخشی به سالمندان فاقد توان حرکتی نیز از اقدامات دیگر این نهاد بشمار می‌رود و با کمک‌های خیران و منابع داخلی کمیته امداد نسبت به تهیه و تحویل ویلچر، تخت، تشک طبی و مواج، واکر، عصا، دستشویی فرنگی و پوشینه اقدام شده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها