|
کدخبر: 27532

دکوراسیون آشپزخانه کوچک + نکات مهم

آشپزخانه را می‌توان قلب خانه نامید. با توجه به این که اغلب خانه‌های امروزی اوپن یا باز هستند دکوراسیون آشپزخانه اهمیت بالایی در ظاهر و زیبایی منزل دارد.

ashpazkhone-dekor-manzel-khone-lavazem-sandali-4-961030.jpg

به گزارش پایگاه خبری گسترش، آشپزخانه قلب و مرکز اصلی خانه است زیرا خانم خانه بیشتر وقت و انرژی خود را در آنجا صرف می‌کند. پس بهتر است به گونه‌ای طراحی شود که خانم خانه از بودن در آنجا احساس خستگی و کسلی نکند. خیلی از افراد تصور می‌کنند که برای آشپزخانه‌های کوچک نمی‌توان دکوراسیون قشنگی طراحی کرد و از وسایل محدودی نیز باید استفاده کنند. ولی این فرضیه کاملاً اشتباه است. با یک طراحی دقیق می‌توان از فضای کم آشپزخانه نهایت استفاده را کرد و آشپزخانه‌های کوچک، بزرگ تر به نظر می‌رسند. همچنین تولید‌کنندگان لوازم آشپزخانه، برای آشپزخانه‌های کوچک نیز وسایل مناسب با فضا را در نظر گرفته‌اند. به گونه‌ای که می‌توان همه وسایل آشپزخانه را به خوبی در آن جای داد و از فضای زیبای آن لذت برد.

ashpazkhone-dekor-manzel-khone-lavazem-sandali-3-961030.jpg

چیدمان آشپزخانه کوچک و مدرن سه عنصر اصلی که در آشپزخانه به کار می‌رود و اهمیت زیادی دارند شامل: یخچال، سینک و گاز می‌باشد. قرار گرفتن این سه عنصر در آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار است که این‌ها با توجه به شکل آشپزخانه، در کنار هم قرار می‌گیرند. آشپزخانه‌های کوچک به شکل‌های خطی (یک ردیف کابینت روی یک دیوار)، گالِی (دو ردیف کابینت روی دو دیوار روبه‌روی هم)، L و U می‌باشند. کابینت‌های بلند قد که شبیه کمد هستند را طبقه بندی کنید و وسایل زیادی را در آن جای دهید. در این صورت دیگر لازم نیست نگران وسایل اضافه خود باشید. سعی کنید که تا می‌توانید وسایل را داخل کابینت‌ها جای دهید و از چیدن وسایل اضافی روی کابینت‌ها خودداری کنید تا آشپزخانه مرتب تر باشد و داخل کابینت‌ها را نیز با نظم خاصی بچینید. همچنین اگر فضای کابینت‌ها برای وسایل شما کم است، بهتر است بجای آن که وسایل را روی کابینت‌ها و اپن بگذارید، از یک قفسه طبقه بندی شده در گوشه آشپزخانه استفاده کنید.

ashpazkhone-dekor-manzel-khone-lavazem-sandali-5-961030.jpg

جای دادن وسایل اضافی داخل کابینت ها برای اینکه سطل زباله را از دید پنهان کنید، می‌توانید آن را در یکی از کابینت‌ها جای دهید تا هم آشپزخانه جلوه‌ای زیباتر به خود بگیر و هم اینکه فضای اضافی اشغال نکند. در گوشه‌های آشپزخانه از گلدان‌های کوچک استفاده کنید تا فضای نقلی آشپزخانه به یک فضای شاد تبدیل شود و خانم خانه در آنجا احساس خستگی نکند. ولی حواستان باشد که این کار باعث پر شدن فضای آشپزخانه کوچکتان نگردد.

ashpazkhone-dekor-manzel-khone-lavazem-sandali-2-961030.jpg

راه کارهایی برای دکوراسیون آشپزخانه‌های کوچک و مدرن همان گونه که قبلاً گفته شد، آشپزخانه قلب خانه است و نباید به گونه‌ای باشد که خانم خانه در آنجا احساس دلگیری کند. در این قسمت چند راهکار که باعث می‌شود آشپزخانه‌های کوچک، بزرگ تر به نظر برسند ارائه شده است. ۱- تنظیم نور آشپزخانه تنظیم نور آشپزخانه یکی از با اهمیت‌ترین نکات برای آشپزخانه‌های کوچک است. استفاده از نور طبیعی برای روشنایی آشپزخانه، علاوه بر اینکه باعث بزرگ تر به نظر رسیدن فضا می‌شود، باعث می‌شود آشپزخانه جلوه خاصی به خود بگیرد و فرقی ندارد که از چه رنگ هایی (روشن یا تیره) در آشپزخانه استفاده شده باشد. منظور از نور طبیعی این است که اجازه دهید نور خورشید از پنجره‌ها وارد آشپزخانه شود و فضا را نورانی کند. در هنگام شب که هوا تاریک می‌شود، این کار را به وسیله نورهای مصنوعی (لامپ یا لوستر) انجام دهید.

ashpazkhone-dekor-manzel-khone-lavazem-sandali-961030.jpg

۲- کابینت‌ها سعی کنید در کابینت‌ها را شیشه‌ای انتخاب کنید. در این حال فضای بیشتری در آشپزخانه قابل رؤیت می‌باشد و آشپزخانه بزرگ تر به نظر می‌رسد. فقط دقت کنید که نباید داخل کابینت‌ها نامنظم باشند. اگر در آشپزخانه‌های کوچک رنگ کابینت‌ها و دیوارها شبیه به هم باشند، در این صورت مرزهای بین کابینت‌ها و دیوار از بین می‌رود و موجب می‌شود که آشپزخانه بزرگ تر به نظر برسد. استفاده از رنگ روشن مثل سفید، به این امر کمک شایانی می‌کند.

ashpazkhone-dekor-manzel-khone-lavazem-sandali-6-961030.jpg

۳- نبود وسایل اضافی روی کانتر نباید روی قسمت‌های کانتر، اپن و کابینت‌ها وسایل اضافی را جای داد. زیرا این کار باعث به هم ریخته به نظر رسیدن آشپزخانه می‌شود. هرچه سعی کنیم که فضای آشپزخانه منظم تر باشد، در بزرگ تر به نظر رسیدن آشپزخانه تأثیر بسزایی دارد.

ashpazkhone-dekor-manzel-khone-lavazem-sandali-8-961030.jpg

۴- انتخاب صندلی در آشپزخانه‌های کوچک که فضای کم تری برای رفت و آمد می‌باشد، بهتر است که از میزهای ناهار خوری که فضای زیادی را اشغال می‌کنند استفاده نکنیم. می‌توان به جای آن از صندلی‌های پایه بلند ظریف در کنار جزیره یا اپن یا اینکه از یک میز نقلی و دو صندلی برای آن استفاده شود.

ashpazkhone-dekor-manzel-khone-lavazem-sandali-1-961030.jpg

۵- ادغام آشپزخانه با فضای بیرون از آن با فضای خارج از آشپزخانه ارتباط برقرار کنید. آشپزخانه هایی که دارای جزیره می‌باشند، در صورتی که جای جزیره آشپزخانه را طوری تنظیم کنیم که فضای آشپزخانه با محیط بیرون از آن ادغام شود، آشپزخانه بزرگ تر به نظر می‌رسد. یعنی به گونه‌ای باشد که هیچ مانع فیزیکی در دید افراد بین آشپزخانه و محیط بیرون از آن نباشد.

ashpazkhone-dekor-manzel-khone-lavazem-sandali-7-961030.jpg

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها