|
کدخبر: 27388

۳۴درصد حاشیه نشینان سیستان و بلوچستان اهل استان نیستند

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: حاشیه نشینی در سیستان و بلوچستان با دیگر استان‌ها تفاوت اساسی دارد و ۳۴ درصد از جمعیت ساکن در این مناطق از اهالی استان نیستند.

به گزارش پایگاه خبری گسترش ،‌سردار حسین معروفی اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی مردم حاشیه نشین مربوط به حوزه سلامت و کمبود امکانات بهداشتی است، البته این وضعیت در شهرهایی که با مشکل حاشیه نشینی مواجه هستند، متفاوت است و باید نسخه متفاوتی برای رفع مشکلات آن پیچید.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان بابیان اینکه رفع مشکلات حاشیه نشینی نیازمند طرح‌های درازمدت است، خاطر نشان کرد: باید شیب ملایمی برای رفع مشکلات این محلات تعریف شود و به اجرا درآید، برای اجرای طرح توانمندسازی حاشیه نشینی شهرها از خود مردم این مناطق نیز به عنوان نیروی کار استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: رفع مشکلات امروز جامعه بر عهده همه مسئولان است و نباید اجازه دهیم مطالبات مردم نادیده گرفته شود، برای تحقق اهداف این مجمع و برطرف ساختن حاشیه نشینی از استان ابتدا باید بانک اطلاعاتی دقیق تهیه و سپس بر اساس آن اقدام شود تا با توجه به اطلاعات دقیق بتوان بهتر عمل کرد.

‌سردار حسین معروفی گفت: چنان چه می‌خواهیم مشکل حاشیه نشینی برای همیشه رفع شود باید از شعار دادن بپرهیزیم، ابتدا مسئولان دولتی جلوی توسعه و گسترش حاشیه نشینی را بگیرند و خط حاشیه نشینی مشخص شود تا با مدیریت یکپارچه و درست بر مشکلات این مناطق فائق آییم.

ارسال نظر