|
کدخبر: 26903

افزایش ۲ برابری تخت‌های بیمارستانی در لرستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ضریب تخت بیمارستان در استان به ۲.۲ خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، پیمان آسترکی اظهارکرد: سلامت و درمان از دغدغه‌های همه جامعه و مسئولان محسوب می‌شود. طرح تحول سلامت تا حدود زیادی دغدغه مردم را در این بخش از بین برده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: در لرستان ضریب تخت بیمارستانی نسبت به جمعیت استان قبل از اجرای طرح تحول سلامت حدود ۰.۸ و یا ۰.۹ بود اما از سال ۹۳ تاکنون با سرمایه‌گذاری‌ها و تخصیص منابع در این عرصه تعداد تخت‌های بیمارستانی به ۲۴۵۰ و ضریب ۱.۱ رسید.براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا افق ۱۴۰۴ ضریب تخت بیمارستانی در لرستان به ۲ برابر یعنی حدود ۲.۲ خواهد رسید.

وی بیان کرد: در لرستان به‌علت کمبودها تعدادی از بیماران جهت درمان به خارج از استان می‌روند که این مطلوب ما نیست و باید تمام خدمات درمانی در استان ارائه شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: این ظرفیت در استان لرستان وجود دارد و باید از سرمایه‌گذاری در بخش بهداشت و درمان استفاده کنیم. بیمارستان شفا یک برند موفق برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در عرصه بهداشت و درمان است.

وی با بیان اینکه باید سرمایه‌گذاری بیشتری در استان برای اشتغالزایی انجام شود، گفت: رسانه‌ها امنیت روانی در استان را برای سرمایه‌گذاری منعکس کنند.

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها