|
کدخبر: 19201

فرصت یک‌هفته‌ای برای برنامه‌ریزی درباره ۶ رسته فعالیت منتخب اردبیل

سرپرست استانداری اردبیل از بانک‌های عامل خواست در پرداخت تسهیلات اشتغال به متقاضیان اهمال و کوتاهی نکنند.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، اقبال عباسی اظهار کرد: وظایف محوله به همه دستگاه‌های اجرایی از جمله بانک‌ها در راستای حمایت از تولید باید سر موقع عملیاتی شود در غیر این صورت تعهدات اشتغال استان با یک عقب‌ماندگی روبرو خواهد شد.

وی با تأکید بر این‌که در جلسات و کارگروه‌های مرتبط با اشتغال مدیران نماینده تام‌الاختیار خود را انتخاب و به‌طور ثابت در این جلسات حاضر شوند، خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای فضای اشتغال استان وارد عمل شوند و در این راستا انتظار داریم طرح‌های پژوهشی و قابل دفاعی را در کارگروه تخصصی اشتغال استان مشاهده کنیم.

سرپرست استانداری اردبیل دولت تدبیر و امید را در اجرای طرح‌های اشتغال مصمم اعلام کرد و افزود: طرح تکاپو یکی از طرح‌های است که دولت با دفاع و حمایت از آن در کنار طرح‌های دانش‌بنیان زمینه مساعدی را در کشور فراهم کرده و دستگاه‌های اجرایی نیز باید در این زمینه بازوی دولت باشند.

عباسی بیکاری را یک معضل همگانی دانست و با تأکید بر این‌که مسئولان و متولیان امر نباید در این زمینه کوتاهی داشته باشند، خاطرنشان کرد: بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به‌طورجدی وارد عمل شوند.

وی با اشاره به این‌که رسته فعالیت‌های استان اردبیل در چند زمینه از طرف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آماده‌شده و با روسای دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل زوایای آن موردبررسی قرار گرفته است، تصریح کرد: این رسته‌ها با کار کارشناسی و نظریات منسجم متولیان امر طراحی شده که زمینه ایجاد مشاغل را نیز تشریح کرده است.

سرپرست استانداری اردبیل با تأکید بر شناسایی اولویت‌های اشتغال در استان خاطرنشان کرد: طرح‌های ملی و اختصاصی ارائه شده در شش رسته فعالیت‌های منتخب استان اردبیل تصویب و توسط مشاوران منتخب همه دستگاه‌های اجرایی قابلیت اجرا دارد.

عباسی خاطرنشان کرد: ظرف یک هفته مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف هستند با توافقات انجام شده با مشاوران نسبت به اجرایی شدن فعالیت‌های آورده شده در این رسته‌ها اقدام کنند تا با رسیدن به تفاهم نسبت به تائید و تصویب نهایی آماده شود.

وی فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید با ارزشمند تلقی کردن شرکت‌های دانش‌بنیان اعتبارات خوبی را برای آن‌ها تصویب کرده به‌طوری‌که افزون بر 620 میلیون ریال اعتبار برای اجرای برنامه‌های شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص داده است که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد راه‌اندازی شهرک‌های تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان باشیم.

بر اساس این گزارش، شش رسته فعالیت‌های منتخب استان اردبیل در جلسه کارگروه تخصصی استان اردبیل تصویب شد.

این رسته‌ها در حوزه‌های صنایع‌دستی، گردشگری، درمان، سلامت، طرح‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنایع ساختمانی و معدنی، خدمات حمل‌ونقل و خدمات ورزشی و تندرستی و طرح‌های دانش‌بنیان در بستر ایجاد اشتغال تصویب شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها