|
کدخبر: 19196

تخصیص ۲۴۰ میلیارد ریال برای مشاغل خانگی سیستان و بلوچستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان از اختصاص ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی خبر داد و افزود: این رقم هرچند که محدود است اما می‌تواند زمینه‌ساز توسعه اشتغال در سطح استان باشد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، سکینه اشرفی اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان در زمینه جذب تسهیلات در سنوات قبل عملکرد خوبی داشته است.

وی گفت: ۳۲۰ عنوان شغلی در سامانه تعریف شده که دراین‌بین باید به صنایع‌دستی نگاه متفاوت و برجسته‌ای داشته باشیم.

معاون استاندار با مهم خواندن نقش نظارت و هدفمندی در اعطای تسهیلات به مشاغل خانگی گفت: توسعه نظارت‌ها و بازرسی‌ها بر طرح‌های اشتغالی می‌تواند مهم و مؤثر است و اعطای تسهیلات به نحوی باشد که ضمن ثبات در اشتغال پایدار، ارزش‌افزوده ایجاد کند.

اشرفی بر انجام مطالعات فراگیر قبل از روند اعطای تسهیلات تأکید کرد و گفت: بر همین اساس تشکیل کمیته مطالعاتی تخصصی و سنتز مطالعات موجود برای دستیابی به نتایج مطلوب ضروری است.

وی بابیان اینکه دستگاه‌های متولی در این زمینه نقش تسهیل گر را برای متقاضیان داشته باشند، افزود: توزیع اعتبارات باید به‌گونه‌ای باشد که دسترسی همه مراکز جمعیتی ازجمله روستاها برای جذب این اعتبارات یکسان باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بر تدوین شیوه‌نامه استانی برای اعطای این تسهیلات تأکید کرد و افزود: شیوه‌نامه اجرایی بنا به مقتضیات استانی و محلی باید طراحی و نیازهای خاص استان در این شیوه‌نامه دیده شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها