|
کدخبر: 19185

۹۰۰ دانش‌آموز عشایر صاحب ۱۱۰ مدرسه کانکسی می‌شوند

رئیس آموزش‌وپرورش عشایر فارس گفت: در راستای طرح جایگزینی کانکس کلاس درس به‌جای چادر مدرسه در آموزش‌وپرورش عشایر فارس، هزار و ۲۳۳ مترمربع به فضای ثابت آموزشی و رفاهی مدارس عشایری فارس افزوده شد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا،علی‌عسکر نجفی گفت: اکنون ۲۸۶ مدرسه عشایری در چادر برپا است؛ با اجرای این طرح حدود ۱۱۰ مدرسه کانکسی جایگزین این چادر کلاس‌ها خواهد شد.

وی زیربنای کانکس‌های ارسالی را ۹۳۶ مترمربع و ظرفیت آن را ۹۰۰ دانش‌آموز اعلام و اضافه کرد: آموزش و پروش عشایر فارس باسابقه‌ای نزدیک به ۶۰ سال، بیشترین گستردگی و پراکندگی را دارد، به‌نحوی‌که پراکندگی مدارس این اداره و دامنه فعالیت آن از سواحل خلیج‌فارس تا جنوب استان اصفهان را شامل می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را ارتقاء کیفیت خدمات آموزشی و مهیاکردن شرایط بهتر برای تحصیل دانش‌آموزان عشایر عنوان و خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش عشایری بر اساس زندگی مردم عشایر و کوچ آن‌ها که یک الزام برای ادامه معیشت این قشر از جامعه است، تنظیم‌شده، لذا برای پوشش تحصیلی دانش‌آموزان عشایر لازم است مدارس و معلمان ما نیز در کنار عشایر کوچ کنند.

رئیس آموزش‌وپرورش عشایر فارس افزود: با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر و کمبود منابع طبیعی و مرتع برای دام، بخشی از عشایر کوچ رو در نقاط مختلف استان ‌اسکان یافته‌اند و ازآنجاکه با این رخداد دیگر چادر جوابگوی نیاز مدارس ما در این مناطق نیست، بر همین اساس طرح تبدیل این مدارس به مدارس کانکسی ‌اجرا می‌شود.

وی گفت: این طرح با عنوان طرح تجهیز مدارس عشایری از اردیبهشت ۹۴ و در سفر ریاست جمهوری به فارس، با اعتباری افزون بر ۴۰ میلیارد ریال تصویب شد که در فاز اول تحقق آن نزدیک به ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای ساخت ۵۱کانکس هزینه شده است‌.

نجفی با اشاره به امکانات این کلاس‌ها گفت: این سازه‌های فلزی امکان اتصال به شبکه برق سراسری و همچنین نصب پنل‌های خورشیدی را دارد که با تأمین برق برای آن‌، سیستم سرمایشی و گرمایشی و امکان استفاده از فناوری‌های نوین همچون کامپیوتر برای دانش‌آموزان عشایر فراهم می‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها