|
کدخبر: 32153

سفیر اوکراین در جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد:

آماده تاسیس بانک در ایران هستیم

سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار اوکراین در جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای برای برگزاری نمایشگاه‌های مشترک و اختصاصی بین ایران و اوکراین دارید، گفت: در حال حاضر ارتباط ایران و اوکراین در زمینه برگزاری نمایشگاه‌های تجاری بسیار ضعیف است.

سرگی بوردیلیاک در گفت‌وگو با خبرنگار گسترش نیوز ، افزود: ما همه تلاش خودمان را برای برقراری روابط تجاری سازنده به کار گرفته‌ایم و سعی داریم ۲ نمایشگاه دائمی با محوریت صادراتی در آینده نه‌چندان دور راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به استقبال نکردن مقامات ایرانی در ایجاد ارتباط سازنده اقتصادی بین ایران و اوکراین، خاطر نشان کرد: انتظار ما از طرف ایرانی بیش از این است متاسفانه باید بگویم آنچنان که باید و شاید این ارتباط اقتصادی سازنده و پر رنگ بین این دو کشور برقرار نشده است.

oki-2.jpg

به گفته سفیر اوکراین در جمهوری اسلامی ایران؛ مهم‌ترین مشکل برقرار نشدن روابط اقتصادی مناسب بین ایران و اوکراین فراهم نشدن مناسبات بانکی بین این دو کشور است‌.

سرگی بوردیلیاک ادامه داد: در چند سالی که به عنوان سفیر اوکراین در ایران حضور داشتم، همه تلاشم را برای برطرف کردن مشکلات بانکی دو کشور به کار گرفتم اما هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است. اما باید بگویم که ما آمادگی داریم در ایران بانک تاسیس کنیم. در عین حال شرایط را برای ایجاد بانک‌های ایرانی در شهرهای استراتژیک خودمان فراهم خواهیم کرد.

وی در پایان تصریح کرد: امیدوارم در آینده بتوانیم در این رابطه با مقامات ایرانی به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم.

ارسال نظر