|
کدخبر: 32047

دولت ترکیه پرواز ایرلاین‌های ایرانی به ۳ شهر را ممنوع کرد؟! +سند

به نظر می‌رسد از سوی دولت ترکیه اقداماتی برای مقابله با کاهش درآمد بخش‌های مختلف این کشور از پایین آمدن آمار سفر ایرانی‌ها انجام شده است.

گسترش نیوز : اگرچه به دلیل افزایش ناگهانی نرخ ارز و برخی عومال دیگر، سفرهای خارجی مردم کشورمان در ماههای اخیر تحت‌الشعاع قرار گرفته اما تعطیلات نوروز فرصت مناسبی بود تا بار دیگر شاهد حضور گسترده هموطنان در کشور ترکیه باشیم.

نکته جالب در خصوص این علاقمندی آن است که بنا به اعلام وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، با ورود ۳۵۰ هزار و ۴۲۱ گردشگر ایرانی طی ماه‌های ژانویه و فوریه (پیش از آغاز تعطیلات نوروز)، ایرانی‌ها بیشترین تعداد گردشگر در ترکیه را طی این دو ماه به خود اختصاص داده‌اند.

بر این اساس، میزان ورود گردشگران ایرانی طی ماه‌های ژانویه و فوریه ۲۰۱۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱.۷۳ درصد افزایش نشان می‌دهد و پس از شهروندان ایرانی، گردشگران گرجستان نیز با افزایش ۱۰.۲۹ درصدی سفر به ترکیه در رده دوم قرار گرفته‌اند.

البته بعید نیست با توجه به افزایش ناگهانی نرخ ارز و جهش عوارض خروج از کشور به مبلغ ۲۲۰ هزار تومان، این سفرها در امسال تحت‌الشعاع قرار بگیرد و به نظر می‌رسد از سوی دولت ترکیه نیز اقداماتی برای مقابله با کاهش درآمد بخش‌های مختلف این کشور از پایین آمدن آمار سفر ایرانی‌ها انجام شده است.

این ماجرا از آنجا قابل گمانه زنی است که روابط عمومی شرکت هواپیمایی قشم روز پنج شنبه رسما اعلام کرد که «بر اساس سیاست‌های اتخاذ شده مقامات هواپیمایی ترکیه، هفته گذشته آخرین پروازهای مسافری ایرلاین‌های ایرانی از جمله قشم ایر به شهرهای ازمیر، اسپارتا و دنیزلی انجام گردید»

etelaeie.jpg

این اطلاعیه که در پاسخ به خبر برخی رسانه‌ها در خصوص لغو ناگهانی پروازهای این ایرلاین و سرگردانی مردم در فرودگاه منتشر شده، همچنین تاکید کرده که پرواز روز چهارشنبه ۲۹ فروردین به اسپارتا و پروازهای۵ شنبه ۳۰ فروردین به دنیزلی و ازمیر این شرکت صرفا مجوز پرواز بدون مسافر از فرودگاه امام (ره) به فرودگاه‌های مذکور برای بازگرداندن مسافرین را داشته است و این پروازها آخرین پروازها به این شهرها می‌باشند.

با این اوصاف، باید دید آیا توضیحات ارائه شده توسط اطلاعیه قشم ایر، دقیق بوده و دولت ترکیه پروازهای ایرلاین‌های ایرانی به شهرهای ازمیر، اسپارتا و دنیزلی را ممنوع کرده تا ایرلاین‌های این کشور، این مسیرها را بر عهده بگیرند، یا اینکه دلایل اقتصادی داخلی، باعث این اتفاق شده است.

منبع: صبحانه نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها