|
کدخبر: 10020

بازداشت خطرناکترین زن داعش

«احلام» نام یکی از خطرناک‌ترین زنان عضو داعش است که روز گذشته توسط نیروهای عراقی بازداشت شد؛ وی سرکرده زنان داعشی است که در سال ۲۰۱۴ موصل را اشغال کردند.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از روزنامه عراقی «الصباح» نیروهای امنیتی عراقی یکی از خطرناک‌ترین زنان عضو داعش را بازداشت کرده‌اند. این سرکرده زنان داعشی در حمله تروریست‌های داعش به شهر موصل در سال ۲۰۱۴ و اشغال این شهر دست داشته است. این زن که احلام نام دارد از اهالی روستای الحود در منطقه القیاره در جنوب شهر موصل بوده به همراه برادرش که یکی از اعضای سرشناس داعش است در یک عملیات امنیتی نیروهای وزارت کشور عراق در نزدیکی پل رابط بخش غربی و شرقی موصل بازداشت شده است.

بر اساس این گزارش این زن بعد از سقوط صدام و اشغال عراق به وسیله نیروهای امریکایی در سال ۲۰۰۳ با گروه‌های تروریستی همکاری می‌کرده است و در سال ۲۰۰۶ نیز یکی از برادران او در یک عملیات تروریستی در موصل نقش داشته است.

این زن که بعد از تشکیل گروهک تروریستی داعش به عنوان عنصر پنهان با این گروهک همکاری می‌کرده در جریان بازجویی‌ها به همکاری با داعش برای اشغال موصل اعتراف کرده و گفته اطلاعاتی درباره نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی روستای الحود به داعش می‌داده که به تروریست‌ها این امکان را داده بود تا به خانه این افراد هجوم برده و آنها را بازداشت و بعدتر شکنجه و اعدام کنند.

الصباح گزارش داده پدر احلام یک بازنشسته نظامی بوده و همسر او نیز وابسته به یکی از بخش‌های پلیس عراق بوده به همین دلیل احلام که درسال ۲۰۱۴ با داعش بیعت کرده بود در سال ۲۰۱۶ خانه خود را ترک کرده و به تروریست‌های داعش در موصل پیوسته است.

این زن اعتراف کرده که کار خود را با تهیه غذا برای تروریست‌ها آغاز کرده اما بعدتر در سازمانی در داعش که دیوان حسبه نامیده می‌شود به کار گرفته شده و به این ترتیب اطلاعات مربوط به خانواده‌های عراقی را به تروریست‌های داعش می‌داده است و صدها غیر نظامی به دلیل گزارش‌های او در چنگ داعش گرفتار شده‌اند.

بر اساس این خبر این زن همچنین اطلاعاتی راجع به گورهای جمعی که نیروهای امنیتی و افراد وابسته به ارتش عراق بعد از کشته شدن به وسیله داعش آنجا دفن شده‌اند را در جریان اعترافاتش بیان کرده است. بر اساس اعترافات این زن ابو صفوک کدخدای روستای الحود و سرهنگ منعم عبدالله جاسم الجبوری رییس پیشین بخش امداد پلیس عراق در استان نینوا از جمله افرادی هستند که به وسیله برادر او کشته شده‌اند.

روزنامه الصباح گزارش داد که این زن در حالی که تلاش می‌کرده در میان آوارگان عراقی از بخش قدیمی موصل خارج شود به وسیله نیروهای امنیتی شناسایی و بازداشت می‌شود. یک منبع آگاه گفته که نیروهای امنیتی او را به همراه برادرش سامی که او هم از اعضای داعش بوده و به عنوان نماینده داعش در روستای الحود گماشته شده بود را در پل رابط بخش شرقی و غربی موصل بازداشت کرده‌اند.

ارسال نظر