|
کدخبر: 29577

مدیریت منابع آبی لرستان با سند جامع خشکسالی

مدیرکل مدیریت بحران لرستان با اشاره به رونمایی از سند جامع خشکسالی این استان گفت: منابع آبی استان لرستان با این سند مدیریت می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا، رضا آریایی بیان کرد: تغییر اقلیم در اغلب مناطق، اثرات مخربی بر نواحی مختلف برجا می‌گذارد لذا تدوین سند جامع خشکسالی استان ضروری بود.

وی به کاهش ١١ میلیمتر بارندگی در یک دهه گذشته در کشور اشاره کرد و گفت: کاهش ٦٠ درصدی بارندگی امسال نسبت به سال گذشته و افزایش مصرف آب شرایط را در استان به نحوی قرار داده است که منابع آبی باید ساماندهی شوند.

آریایی افزود: طرح تحقیقاتی سند جامع خشکسالی استان لرستان از ٢ سال قبل برای ارائه راهکارهای جبران اثرات مخرب کم آبی آغاز شد.

وی ادامه داد: این سند توسط مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان لرستان اجرا می‌شود که با نظارت مدیریت بحران استانداری و همکاری دستگاه‌های اجرایی لرستان تدوین شده است. دستگاه ها، برنامه‌های مرتبط را در شرایط بحران تنش آبی در این سند دریافت کرده‌اند که بتوانند منابع آبی را مدیریت کنند.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان نیز گفت: خشکسالی همواره در کشور بوده و باید برنامه‌های خود را براساس این پدیده تطبیق دهیم و تمامی مسائل مرتبط در این موضوع را در سند خشکسالی تدوین کنیم.

مراد سپهوند افزود: روند ابلاغ سند خشکسالی استان تسریع شود چراکه موجب تشویق و ترغیب دانشگاه‌ها و دستگاه‌های پژوهشی خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها