|
کدخبر: 27389

هزینه سه میلیارد ریالی برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب روانسر

مدیر شرکت امور آب و فاضلاب شهری روانسر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه میلیارد ریال برای اصلاح و توسعه یک هزار و ۳۶۰ متر از شبکه‌های آب و فاضلاب شهرهای روانسر و شاهو هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا، غفار صالحی بیان کرد: بهداشت آب و سلامت شهروندان از اهم اولویت‌های شرکت آبفای استان است و در راستای ارتقاء کیفیت آب شرب، شستشوی مخازن ذخیره آب و شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال بر اساس برنامه‌های دوره‌ای انجام می‌شود.

وی میزان مطلوبیت بهداشت آب شهروندان را ۱۰۰ درصد مطلوب عنوان و تصریح کرد: در ۹ ماه گذشته ۶ هزار و ۴۲ مورد کلرسنجی آب، ۱۱۶ مورد آزمایش‌های مرتبط با آب، شستشوی هشت هزار و ۳۰۰ متر از شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال آب، شستشو و لایروبی شبکه‌های مدرن و سنتی فاضلاب به طول ۴۶ کیلومتر و شستشو و گندزدایی پنج باب مخزن در ۲ شهر روانسر و شاهو انجام‌شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری روانسر در خصوص اقدم‌های این اداره در راستای جلوگیری از هدر رفت آب نیز اظهار کرد: شناسایی نشت‌های نامرئی در ۶۶ کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال، تعویض ۱۷۵ دستگاه کنتور خراب مشترکین به‌صورت رایگان، نشت‌یابی سه هزار و ۸۰ فقره انشعاب آب، تعویض الکتروپمپ شناور ۱۵۰ کیلووات چاه شماره یک بله زین و تعویض ترانس چاه بله زین و چاه سردم ازجمله اقدام‌هایی است که در این مدت صورت گرفته است.

صالحی در ادامه از وارد شدن بیش از ۳۰۲ میلیارد ریال خسارت به تأسیسات آب و فاضلاب و مخازن ذخیره آب شهرهای روانسر و شاهو در زلزله ۷. ۳ ریشتری ۲۱ آبان ماه سال جاری خبر داد.

وی اظهار کرد: با ارزیابی‌های صورت گرفته ۳۸ کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال و چهار هزار مورد از لوازم انشعاب‌ها و کنتورهای مشترکین دچار آسیب و خسارت شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری روانسر یادآور شد: طول شبکه توزیع آب ۶۴. ۵ کیلومتر، طول شبکه جمع‌آوری فاضلاب ۵۹ کیلومتر و مجموع حجم مخازن آب شهرهای روانسر و شاهو ۶ هزار و ۳۰ مترمکعب است.

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها