|
کدخبر: 26750

صرفه جویی ۱۴۰۰میلیارد ریالی با مصرف CNG در آذربایجان غربی

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه گفت: با مصرفCNG به جای بنزین در خودروهای دوگانه سوز، از ابتدای سال تا پایان آذر، شاهد صرفه جویی نزدیک به یکهزار و 400 میلیارد ریالی در مصرف سوخت در این منطقه بوده ایم.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا، احمد مجرد بیان کرد: در 9 ماه امسال 221 میلیون مترمکعب CNG در منطقه شمال آذربایجان غربی مصرف شد که این امر موجب صرفه جویی در مصرف همین میزان بنزین شد که با توجه به تفاوت قیمت حدود 600 تومانی این 2 محصول، صرفه جویی قابل توجهی را در این خصوص شاهد بودیم.

وی با اشاره به پیش بینی سهم 25 درصدی CNG در سبد سوخت بخش حمل و نقل کشور اضافه کرد: این رقم در منطقه ارومیه 36 درصد است که نشان می دهد استفاده بیشتری از این سوخت پاک در منطقه صورت می گیرد.

وی اظهار کرد: توسعه و تجهیز جایگاه های CNG در منطقه از جمله مهمترین برنامه ریزی های شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه بوده و همین امر موجب کاهش صف انتظار در جلوی جایگاه ها به کمتر از پنج دقیقه شده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه ادامه داد: آذربایجان غربی شامل مناطق ارومیه و میاندوآب به لحاظ مصرف CNG رتبه ششم را پس از استان های تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، اصفهان و فارس به خود اختصاص داده است.

مجرد گفت: علاوه بر حدود 80 باب جایگاه CNG در منطقه ارومیه، 2 باب جایگاه در شهرستان ارومیه، یک باب در اشنویه، 2 باب در خوی و یک باب در شهرستان ماکو در حال ساخت است.

وی افزود: با بهره برداری از این جایگاه ها 11 هزار مترمکعب در ساعت به ظرفیت تجهیزات CNG منطقه افزوده می شود.

بنابراین گزارش، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه یکی از مناطق 37 گانه کشور و 2 گانه آذربایجان غربی واقع در شمال غربی ایران است.

این منطقه شامل شهرهای ارومیه، اشنویه، سلماس، خوی، چالدران، قره ضیاء الدین، ماکو، شوط ، پلدشت و بازرگان با شعاع عملیاتی 250 کیلومتر است.

در این منطقه نفتی سه انبار نفت، 2 مرکز سوختگیری هواپیمایی در مجموع با ظرفیت ذخیره سازی 154 میلیون لیتر فرآورده های نفتی فعالیت می کند.

ارسال نظر