|
کدخبر: 16446

افزایش مصرف بنزین در غرب مازندران

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی غرب مازندران منطقه چالوس گفت: ورود چشمگیر مسافران و گردشگران و در پی آن افزایش مصرف بنزین درامسال نسبت به سال گذشته سبب شده تا برخی از جایگاههای عرضه در این منطقه با احتمال کمبود این فرآورده مواجه شوند.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا، سیدمحمود طاهری بیان کرد: امسال تا بیستم شهریور ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان مصرف بنزین معمولی و سوپر در این منطقه حدود هشت درصد و نفت گاز نیز حدود 13 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: ‌در این مدت بنزین سوپر و معمولی به مقدار 276 میلیون و 110 هزار لیتر مصرف شده درحالی که این رقم سال گذشته درهمین مدت 256 میلیون و 680 هزار لیتر بود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی غرب مازندران منطقه چالوس گفت: ناهماهنگی در خرید فرآورده های سوختی و نیز حجم بالای ترافیک در مسیر تانکرهای حمل سوخت از دیگر مسائلی بود که تا حدودی سبب وقفه در روند سوخت رسانی و یا حتی تعطیلی کوتاه مدت بعضی از جایگاه های عرضه سوخت در دو هفته گذشته شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی غرب مازندران اظهار کرد: ‌اگر چه هرسال پیش از فرا رسیدن فصول گردشگری و تعطیلات تابستانی تدابیر لازم برای ذخیره سازی فرآورده های نفتی پرمصرف مانند بنزین در مخازن این شرکت اندیشیده می شود ولی در این ایام بویژه شهریور ماه به علت مصرف بالای بنزین از اینکه با کمبود این فرآورده مواجه شویم، دور از انتظار نیست.

وی افزود:‌ اکنون فرآورده های نفتی این منطقه از انبارهای مراکزی مانند ساری، رشت و یا حتی قزوین و کرج تامین می شود بنابراین بعد مسافت و حجم بالای ترافیکی در این مسیرها باعث می شود که روند سوخت رسانی به مخازن جایگاه های عرضه سوخت دچار وقفه شود.

طاهری گفت: امیدواریم طی روزهای باقی مانده تا پایان شهریور که مسافرت های تابستانی به اوج می رسد ، با همکاری مسافران و گردشگران بتوانیم به نحوی مدیریت کنیم که اختلالی در روند فعالیت جایگاههای عرضه سوخت ایجاد نشود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها