|
کدخبر: 31186

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان:

ثبات دستوری قیمت فلزات اساسی و سنگین غیر منطقی است

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان در آخرین نشست این کمیسیون در امسال با ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های این کمیسیون اشاره کرد و گفت: کمیسیونهای اتاق بازرگانی نقش مهمی در احصای نظرات کاربردی و اصولی برای رفع چالش‌های صنعت دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گسترش از اصفهان، بهرام سبحانی افزود: بخش خصوصی باید از دولت بر اساس آمارها و روش‌های صحیح، درخواست و راهکار ارائه کند و این قبیل درخواست‌ها و راهکارها بایستی با دقت بیشتری مطرح شود.

وی افزود: کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان در سال جاری با برگزاری ١٢ جلسه رسمی کمیسیون و جلسات ماهانه کمیته‌های تخصصی و همایش‌های راهبردی همواره تلاش کرده مسائل واحدهای صنعتی را همراه با راهکارهای اجرایی به اطلاع تصمیم گیران اقتصادی برساند.

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان به برگزاری دو نشست مشترک کمیسیون‌های صنایع اتاق بازرگانی اصفهان با اتاق‌های بازرگانی ایران و مشهد گفت: در این نشست فعالیت‌های و اولویت کمیسیون‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی و مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در ادامه با اشاره به طرح موضوع قیمت فولاد در کشور گفت: برخی فعالان اقتصادی از دولت درخواست کرده‌اند که قیمت فلزات سنگین ثابت بماند.

سبحانی با انتقاد از این رویکرد، بر اهمیت نرخ‌گذاری در فلزات اساسی و سنگین در بازار رر اساس عرضه و تقاضا افزود: فلزات سنگین در بازار بورس کالا عرضه می‌شود و این کالاها بر اساس عرضه و تقاضا قیمت‌ها تعیین می‌شود و ثابت نگه داشتن دستوری قیمت‌ها روش غیر منطقی است.

همچنین در این نشست، عبدالوهاب سهل آبادی رییس خانه صنعت و معدن و تجارت ایران و رییس اتاق بازرگانی استان اصفهان نیز حضور داشت، دکتر مجتبی ملااحمدی نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان گزارشی از فعالیت کمیته ‌های این کمیسیون در امسال ارائه کرد و گفت: کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان، نقش اتاق فکر راهبردی رفع موانع و مشکلات صنعت از طریق مشارکت نخبگان فعالان صنفی و اقتصادی و اساتید دانشگاه را عهده دار بود.

ارسال نظر