|
کدخبر: 27334

فردا با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در اصفهان انجام می شود

افتتاح ۴ طرح صنایع معدنی و برگزاری ربع قرن تلاش و سرآمدی فولاد مبارکه

فردا(پنج شنبه ۲۸ دی) با حضور مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهدی کرباسیان معاون وزیر و رییس هیات عامل ایمیدرو و جمعی از مدیران معادن و صنایع معدنی ایران، جشن بیست و پنج سالگی شرکت فولاد مبارکه اصفهان در سالن نگین سپاهانشهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گسترش ، در ادامه سفر وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت عملیات اجرای سه طرح و بهره‌برداری از یک طرح معدنی نیز انجام می‌شود.

گفتنی است؛ طرح‌های «احداث کارخانه ۳۰ هزار تنی کلرید کلسیم (CaCl۲) و ۵۰۰۰ تنی هیدروکسید منیزیم» و «احداث فاز نخست منطقه نمونه گردشگری مجتمع پتاس خوروبیابانک» فردا انجام می‌شود.

لازم به ذکر است؛ پیمانکار طرح «احداث کارخانه ۳۰ هزار تنی کلرید کلسیم و ۵۰۰۰ تنی هیدروکسید منیزیم»، یک شرکت کانادایی است. میزان سرمایه‌گذاری طرح یاد شده، ۴۰۰ میلیارد ریال است و طی ۱۸ ماه اجرا می‌شود. با بهره‌برداری از این طرح، ۳۶۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم به کار مشغول خواهند شد. محصول تولیدی آن، برای استفاده در صنایع حفاری نفت و گاز، ذوب برف و یخ و نیز تثبیت خاک جهت رفع ریزگردها است.

احداث فاز نخست منطقه نمونه گردشگری مجتمع پتاس خور و بیابانک

فردا همچنین با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیرعامل ایمیدرو، در منطقه پتاس و خورو بیابانک، عملیات اجرایی طرح احداث فاز نخست منطقه نمونه گردشگری مجتمع پتاس خور و بیابانک، تحت عنوان دهکده نمکی، با هدف رشد و توسعه گردشگری معدنی، ژئوتوریسم و سلامت در منطقه کویری خور و بیابانک و نیز فراهم شدن بستر مناسب برای جذب سرمایه‌گذار در همه زمینه‌ها و از جمله رشد و توسعه زیرساخت‌های منطقه آغاز می‌شود.

براساس این گزارش، ‌سرمایه‌گذاری اولیه این طرح، ۵۰۰ میلیارد ریال بر اساس مطالعات فنی ـ اقتصادی مشاور طرح در فازهای مختلف است و با بهره‌برداری از آن، ۶۰۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد می‌کند. این طرح به عنوان نخستین طرح جامع گردشگری معدنی کشور ثبت و راه‌اندازی شده است.

در ادامه سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ خط ۲ فرآوری کنسانتره ۵۵ درصد سرب مجتمع نخلک با ظرفیت ۳۰۰ تن در ماه را افتتاح می‌کند. میزان سرمایه‌گذاری این طرح ۱۰ میلیارد تومان است و برای۷۰ نفر ا شتغال زایی می‌کند.

همچنین فردا عملیات اجرایی خط سوم فرآوری کنسانتره ۵۵ درصد سرب مجتمع نخلک به ظرفیت ۳۰۰ تن در ماه آغاز می‌شود. میزان سرمایه‌گذاری این طرح نیز ۱۰ میلیارد تومان است که برای ۳۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها