|
کدخبر: 17841

لکوموتیو دوم از معدن زمستان‌یورت خارج شد

در چندقدمی کشف علت انفجار معدن

اکنون نزدیک به ۴ ماه از حادثه معدن زغال‌سنگ زمستان‌یورت می‌گذرد و به تازگی خبر از خروج لکوموتیو دوم درون معدن به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه دلیل اصلی انفجار معدن بوده است.

به گزارش پایگاه خبری گسترش، روزنامه صمت نوشت: اکنون معدن برای بازدید کارگروه حقیقت‌یاب آماده شده و با هماهنگی‌های لازم از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اعضای کارگروه به معدن اعزام خواهند شد. امیدواریم با حضور هرچه سریع‌تر و بررسی شرایط معدن و یافتن دلیل این انفجار بزرگ و تلخ که منجر به از دست دادن ۴۳ تن از نیروهای انسانی فعال در معدن زغال‌سنگ شد، بتوانیم چاره‌ای برای این معدن بیندیشیم و برنامه‌ای برای بالا بردن میزان ایمنی این معادن در دستور کار قرار دهیم.

آخرین گزارش از وضعیت معدن عباسعلی ایروانی، مدیرکل نظارت بر امور معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز درباره آخرین اطلاعات به‌دست آمده از دلایل انفجار معدن زمستان‌یورت اظهار کرد: آخرین گزارشی که ۳مهر به ما رسید خبر از خروج لکوموتیو از معدن داده و در آن گفته شده که معدن آماده بازدید کمیته حقیقت‌یاب است.

وی با بیان این مطلب افزود: از ما خواسته شده که کمیته حقیقت‌یاب در معدن حضور پیدا کرده و آخرین گزارش خود را از معدن تهیه کند تا ضمن یافتن دلایل انفجار معدن، بتوانیم برای آینده معدن نیز تصمیم‌گیری کنیم. به گفته ایروانی، اکنون آمادگی لازم برای اعزام کمیته حقیقت‌یاب به معدن وجود دارد و قرار است به اعضای این کمیته اعلام شود بازدیدشان را از معدن انجام دهند و گزارش خود را ارائه کنند تا بر اساس اطلاعات آنها، بتوانیم ضمن عارضه‌یابی این اتفاق از حوادث این چنینی در معادن کشور به ویژه معادن زغال‌سنگ کشور جلوگیری کنیم.اکنون نزدیک ۴ ماه از حادثه انفجار معدن زمستان‌یورت می‌گذرد.

به گفته وی، از آنجایی که نامه‌ای مبنی بر حضور کارگروه حقیقت‌یاب برای بازدید از معدن به‌دست ما رسیده، باید هماهنگی لازم برای حضور اعضای این کارگروه که از بخش‌های مختلف در حوزه معدن هستند، انجام شود و به این شکل می‌توانیم آخرین اطلاعات مربوط به معدن زغال‌سنگ زمستان‌یورت را به‌دست آوریم. آخرین‌خبر درباره معدن زمستان‌یورت نادعلی اسماعیلی دهج، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور نیز درباره آخرین اقدامات انجام شده درباره معدن زمستان‌یورت گفت: در زمان انفجار معدن زمستان‌یورت، کمیته حقیقت‌یاب به‌دستور وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت(مهندس محمدرضا نعمت‌زاده) برای بررسی شرایط این معدن تشکیل شد و در گزارش مقدماتی این کمیته که از سوی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شد تجمع گاز یکی از دلایل انفجار اعلام شد، اما مشخص شدن دلیل انفجار منوط به برداشت آوارهای باقیمانده در معدن بود که اکنون آواربرداری به اتمام رسیده و لکوموتیو را بیرون آوردیم و جلسه بعدی این کارگروه به‌زودی برگزار خواهد شد.

وی با بیان این مطلب افزود: در این جلسه گزارش گروه میدانی که بعد از بازدید از معدن تهیه شده است ارائه خواهد شد. البته اینکه گفته می‌شود معدن تنها از تهویه طبیعی استفاده می‌کرده درست نیست زیرا دستگاه تهویه‌ای برای معدن در نظر گرفته شده بود اما از نوع عملکرد آن اطلاعی ندارم. به گفته اسماعیلی‌دهج، ممکن است آخرین جلسه کارگروه حقیقت‌یاب در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شود و یافته‌ها و گزارش‌های ادواری کارگروه میدانی متشکل از مهندسان معدن باتجربه منطقه و نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در آن ارائه خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها