|
کدخبر: 16429

فولاد نیازمند تنظیم برنامه ای جامع

مدیرعامل جدید شرکت ملی فولاد با بیان اینکه زنجیره صنعت فولاد نیاز به اصلاح ساختار و تنظیم برنامه جامع دارد، گفت: تا پیش از این واحدهای فولادی طبق سلیقه خود توسعه یافته‌اند که همین موضوع باعث عدم توازن در این زنجیره شده است.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، جلسه توزیع و معارفه مدیرعامل شرکت ملی فولاد امروز در این شرکت برگزار شد که طی آن از عبدالمجید شریفی به عنوان مدیرعامل سابق شرکت ملی فولاد تقدیر شد و منصور یزدی‌زاده به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت پست خود را تحویل گرفت.

یزدی‌زاده در این مراسم با اشاره به اولویت‌های عملکرد خود در شرکت ملی فولاد با بیان اینکه صنعت فولاد نیاز به یک مرکز هماهنگی دارد تا مطالبات و نیازهای خود را در حوزه‌های مختلف ارائه و پیگیری کند، عنوان کرد: صنعت فولاد ۲۰ درصد از تولید ناخالص ملی ایران را شامل می‌شود که این نشان از اهمیت حوزه فولاد در اقتصاد کشور دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت و این تاثیرگذاری در حوزه اقتصاد همچنین سطح بالای اشتغالی که صنعت فولاد می‌تواند ایجاد کند به این معناست که هر چهار وزارتخانه اقتصادی که در آینده و بعد از تفکیک وزارتخانه‌ها تعدادشان به شش وزارتخانه افزایش می‌یابد، باید درگیر موضوعات فولادی شوند و مسیر را برای توسعه آن هموار کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها ی موجود در فولاد و نحوه توسعه‌ای که در آن ایجاد شده است، ادامه داد: تمرکز در صنعت فولاد حلقه مفقوده است. چنانکه مشاهده می‌کنید در حالی واحدها توسعه پیدا کرده‌اند که ما در واحدهای نبرد ۳۴ میلیون تن ظرفیت داریم و در عوض تولید فولاد ما هنوز فراتر از ۱۸ تا ۲۰ میلیون تن نرفته است که این نشان می‌دهد که باید برنامه دقیقی برای توسعه و بازار زنجیره فولادی تدوین کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها