|
کدخبر: 10730

مدیرعامل هلدینگ توکا در گفتگو با پایگاه خبری "گسترش" خبر داد

توکا فولاد؛ پیشرو در افشای اطلاعات و گزارش دهی مالی به روش بین المللی IFRS

مدیرعامل شرکت سرمایه گژاری توکافولاد از تهیه صورت‌های مالی تلفيقي این شركت بر مبنای استانداردهاي بين المللي گزارشگري مالي ( IFRS) در سه سال اخیر خبر داد و گفت: شفافیت مالی، مدیریت بر منابع ، نظارت بر درآمد و هزینه ها و حسابرسی دقیق و آسان از مزیت های این روش استاندارد حسابرسی است.

احمد کارگهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش با اشاره به گستردگی خدمات هلدینگ توکا فولاد گفت: شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد هم اکنون در حوزه های تولید، پیمانکاری، حمل و نقل ریلی، جاده ای و دریایی، مالی و بازرگانی فعالیت چشمگیری در سراسر کشور دارد به گونه ای که این شرکت در بین ۱۰۰ شرکت برتر کشور با رتبه ۸۳ جزو شرکت های برتر اقتصادی کشور محسوب می شود.

کارگهی، حضور این شرکت و برخی شرکت های این مجموعه در بورس را با اهمیت خواند و گفت: توسعه بازار بورس اوراق بهادار در سال‌های اخیر و ضرورت جذب سرمايه‌هاي خارجي موجب شده است كه ايران به سمت استانداردهاي بين المللي گزارشگري مالي (IFRS) حركت کند.

وی ادامه داد: از جمله مزاياي مورد انتظار اين استانداردها مي‌توان به افزایش قابلیت مقایسه، شفافیت و قابلیت اتکاء صورت‎های مالی شرکتها اشاره كرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توکافولاد با اشاره به توانایی آموزش این روش برای شرکت های دیگر افزود: این شرکت در سال 1394 آمادگی خود را بطور داوطلبانه جهت اجرا و بکارگیری IFRS به مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس را اعلام نموده است.

وی ادامه داد: بر اساس ابلاغیه سازمان بورس در سال 1395 مبنی بر تهیه صورت‌های مالی تلفیقی بر اساس IFRS، و تاكيد سهامدار عمده (شركت فولاد مباركه اصفهان) با همت و تلاشی شبانه روزی توانست صورت‌های مالی خود را بر اساس استاندارد های مذکور برای دوره مالی منتهی به سال ۹۵ و مقایسه ای دو سال ۹۴ و ۹۳ برای سازمان بورس ارسال نماید.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد افزود: برابر استانداردهای سازمان بورس، در زمان پذيرش اوليه، صورت وضعيت مالي و صورت جريان وجوه نقد و صورت تغييرات در حقوق مالكانه براي ۲ سال مالي و صورت سود يا زیان و صورت سود يا زيان جامع برای ۳ سال مالي مذکور در این شرکت تهیه شد که این مهم برای اولین بار در ایران اتفاق افتاده است .

وی با اشاره به افزایش سطح افشای اطلاعات مالی در اجرای این روش در این شرکت اشاره کرد و افزود: جهت دستيابي به صورت های مالی جدید بر مبنای استانداردهایIFRS ، برخی تعديلات شناخت و اندازه گيري و تعديلات طبقه‌بندي لازم در حساب‌هاي شركت‌هاي گروه بویژه در 28 شركت فرعي و 9 شركت وابسته این هلدینگ اعمال شده است.

ارسال نظر