|
کدخبر: 32143

تبریز۲۰۱۸ از امروز رسما آغاز به کار کرد

رییس جمهور اولین گردشگر تبریز ۲۰۱۸

از امروز به طور رسمی رویداد گردشگری «تبریز ۲۰۱۸»، پایتخت گردشگری جهان اسلام با حضور رئیس‌جمهور آغاز به کار کرد.

گسترش نیوز: «سازمان کنفرانس اسلامی» معروف به «سازمان همکاری اسلامی» طرحی را از سال ۲۰۱۵ با نام معرفی شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی کلید زد. در این طرح هر ساله شهری از کشورهای اسلامی به عنوان «شهر نمونه گردشگری جهان اسلام» معرفی می‌شود.

در سال ۲۰۱۵، شهر قدس فلسطین، در سال ۲۰۱۶، شهر قونیه ترکیه، در سال ۲۰۱۷ شهر مدینه عربستان به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام معرفی شدند. در نهایت، شهر تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ انتخاب شد.

این انتخاب در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر انجام شد.

این رویداد تاریخی از امروز با حضور دکتر «حسن روحانی»، وزراء، معاونان رئیس‌جمهور و وزرای گردشگری کشورهای اسلامی، سفرای کشورهای خارجی و سایر مهمانان داخلی و خارجی در مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز آغاز به کار کرد.

tabriz2018-2.jpg

جاذبه گردشگری تبریز دائمی شود

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در مراسم افتتاحیه رویداد تبریز۲۰۱۸ با تاکید بر اینکه همه ما باید کاری کنیم که جاذبه‌های گردشگری ما دائمی شود، گفت: به مردم تبریز و مسئولان این استان می‌گویم کاری کنند که جاذبه دائمی در تبریز ایجاد شود. بگذارید تبریز مرکز گردشگری برای همه دهه‌ها و قرن‌ها باشد.

وی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری تبریز، تصریح کرد:نخستین جاذبه گردشگری، اخلاق مردم است. برخورد مناسب در ذهن گردشگر می‌ماند. همه شهرهای ایران، شهرستان‌های آذربایجان و همه کوچه‌های تبریز مملو از شرف و انسانیت است. تبریز پایتخت گردشگری نه برای امروز و فردا بلکه برای همیشه تاریخ است. تبریز دروازه اتصال ایران به غرب و جهان بوده و در مسیر اصلی جاده ابریشم است و شرق را به غرب متصل کرده است. اگر می‌خواهیم تبریز قطب گردشگری بماند باید از آن مراقبت کنیم. برخورد مناسب مامور فرودگاه، راننده تاکسی و اتوبوس و هتلداران و مردم در ذهن گردشگر می‌ماند. برخورد مناسب ما، تمدن ما را به دنیا معرفی می‌کند.

ملاک های انتخاب پایتخت گردشگری جهان اسلام

انتخاب شهر‌ها به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام بر اساس فاکتورهای تاریخی، فرهنگی، دینی و مذهبی صورت می‌گیرد.کلانشهر تبریز توانسته است خود را به عنوان مدرن ترین، سالمترین، زیباترین و توسعه یافته‌ترین شهر ایران در جهان معرفی کند.تبریز دارای ۲۶۳ سال قدمت پایتختی ایران در طول تاریخ است و ظرفیت‌های بالایی برای جذب گردشگر و حفظ میراث فرهنگی و توسعه صنایع دستی دارد.

tabriz2018.jpg

هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری تبریز

دستگاه مختلف در تبریز برای برگزاری هر چه با شکوه تر این رویداد تاریخی اقدامات مختلفی طی ماه‌های اخیر انجام داده‌اند. سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده که از جمله می‌توان به تکمیل موزه فرش و منطقه ای، بهسازی، مرمت، حفظ و احیای بازار تبریز، ربع رشیدی، ارگ علیشاه، افتتاح چند موزه جدید در استان، راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی و نورپردازی اماکن تاریخی به صورت مشارکتی با شهرداری تبریز اشاره کرد.

شهرداری تبریز در مجموع، ۳۰۰ میلیارد تومان برای برگزاری این رویداد هزینه کرده است. سامان دهی بازار تبریز، مرمت برخی از ابنیه تاریخی این شهر، سامان دهی ورودی‌های شهر تبریز، احداث سرویس‌های بهداشتی در ۲۰ نقطه از شهر، بهسازی پیاده روها، مرمت بخش هایی از مقبرة الشعرا، نصب مجسمه شهریار، تجهیز ۳۰۰ اتوبوس نو به ناوگان حمل‌ونقل درون شهری، نورپردازی ابنیه تاریخی و … از مهم‌ترین فعالیت‌های شهرداری تبریز درخصوص این رویداد است.

مهم ترین برنامه های تبریز۲۰۱۸

همچنین احداث اقامتگاه‌های ییلاقی، خدمات دهی خانه‌های بهداشتی روستا به گردشگران، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری، تولید فیلم‌های مستند، تولید تله فیلم، لکه گیری آسفالت معابر، برگزاری نمایشگاه‌های تجاری، برگزاری نشست‌های تخصصی تجاری، برپایی نمایشگاه صنایع دستی افراد تحت پوشش بهزیستی نیز از مهم‌ترین برنامه هایی هستند که به مناسبت رویداد «تبریز ۲۰۱۸» دستگاه‌های مختلف درحال اجرای آنها هستند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها