|
کدخبر: 29485

اطرافیان کودک سرطانی خود را سرزنش نکنند

ابتلای کودکی به سرطان، شما را به عنوان والدین، اقوام و یا دوستان نزدیک تحت تاثیر قرار خواهد داد. شما باید بدانید که نگرانی ها واکنش های عاطفی طبیعی است و نباید خود را سرزنش کنید اما باید کنترل احساسات خود را به دست گیرید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گسترش به نقل از Macmillan، طبیعی است که شما با تشخیص این بیماری احساس نگرانی و اضطراب کنید.کودک شما باید تحت درمان قرار گیرد. شما نگران خواهید شد که این طفل زیبا و بی پناه رنج ببرد و به این ترتیب زندگی خانوادگی شما کاملا مختل خواهد شد. در ابتدا، ممکن است نگران باشید که فرزند شما می میرد. بعد از ان ممکن است بخواهید این بیماری را انکار کنید. می گویید که امکان ندارد چنین شرایطی برای فرزند دلبندتان پیش آمده باشد. به خاطر داشته باشید که احساسات شما در طول زمان تغییر خواهد کرد. شوکه شدن یکی از معمولی ترین واکنش هایی است که ممکن است نسبت به این واقعه داشته باشید و ممکن است منجر به علائم جسمی و عاطفی، بی خوابی، کم اشتهایی، تهوع و اضطراب شود. طبیعی است احساس افسردگی کنید. هر پدر و مادری می خواهند فرزندی سالم، شاد و آرام داشته باشند. سرطان و درمان آن می تواند تاثیر زیادی بر زندگی شما و زندگی فرزند شما داشته باشد. از این احساسات دردناک و ناخوشایند نمی توان اجتناب کرد.

این واکنش ها بسیار معمول و رایج هستند. پس خود را سرزنش نکنید. همه می دانند که فرزندتان چه قدر برای شما عزیز هستند و حتما باید رفتار های شما را درک کنند.

افرادی هستند که می توانند به شما در این روزهای سخت کمک کنند تا برای کمک به کودک خود از نظر ذهنی و عاطفی آماده شوید.از کسی که نزدیک به شما است، کمک بخواهید یا این که از خدمات مشاوره استفاده کنید. اما به خاطر داشته باشید تنها کسی که می تواند به شما کمک کند خودتان هستید. شما باید آرام شوید تا بتوانید به کودکان امید، انگیزه و آرامش دهید.

بعد از این که از دوره انکار در آمدید تصمیم می گیرید که اطلاعات بیشتری درباره سرطان و راه های درمان آن کسب کنید. این کار خوبی است. اطلاعات زیادی در اینترنت وجود دارد اما همه این اطلاعات قابل اطمینان نیست. به شما توصیه می کنیم که از سایت های CCLG و Cancer Research UK استفاده کنید. به یاد داشته باشید که تجربه هایی که درباره دیگران به دست می آورید ممکن درباره بیمار شما تکرار نشود. شرایط بیمار شما با سایر بیماران متفاوت است. بنابراین می توانید با پزشکان مشورت کنید تا اطلاعات دقیق تری درباره کودک بیمار خود به دست آورید.

پدربزرگ و مادربزرگ، خواهر و برادر، عموها و دیگر بستگان نزدیک خانواده، واکنش مشابهی با والدین دارند و ممکن است برای مقابله با برخی از احساسات مشابه تلاش کنند. آن ها هم باید به خود کمک کنند تا آرامش را به خود و اطرافیانشان بازگردانند. فراموش نکنید اقوام و دوستان در طول درمان باید از والدین کودک و خود کودک حمایت های عاطفی داشته باشند.

شما می توانید با کارهای کوچک، شرایط را برای شاد بودن کودکتان فراهم کنید. بهترین درمان برای او شاد بودن است.

concer-children1.jpg

به گزارش پایگاه خبری گسترش، امروز، 26 بهمن، روز کودکان سرطانی است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها