|
کدخبر: 32049

اطلاعات منابع آبی کشور محرمانه شد

کارشناس محیط زیست با بیان این که اطلاعات منابع آبی کشور محرمانه شده است،گفت:دولت هر از چندگاهی آمارهایی درباره وضعیت شهر ها و تنش های آبی اعلام می کند اما هیچ برنامه مشخصی برای مقابله با آن ندارد و هیچ اطلاعاتی در اختیار کارشناسان نمی گذارد.

بهروز بهزاد، کارشناس محیط زیست در گفت وگو با گسترش نیوز درباره وضعیت بحرانی آبی در کشور گفت:درحال حاضر هیچ گونه اطلاعاتی درباره آخرین وضعیت آبی کشور وجود ندارد و وزارت نیرو از دادن اطلاعات به کارشناسان خود هم خودداری می کند . این گونه از رفتار مدیران پیداست اطلاعات آبی در کشور محرمانه شده است.

وی با بیان این که کمیته های تخصصی باید اطلاعات کافی برای تحلیل و ارائه راهکار را داشته باشند،گفت: دولت هر از چندگاهی آمارهایی درباره وضعیت شهر ها و تنش های آبی اعلام می کند اما هیچ برنامه مشخصی برای مقابله با آن نمی دهند.از سوی دیگر به نظرات کارشناسان نیز بی توجهی می کنند و پذیرفتن نظرات کارشناسان را توهین تلقی می کنند.

behzad.jpg

این کارشناس با بیان این که خشکسالی سه دهه است که دامن کشور را گرفته است،گفت:در طی این سه سال دولت یک خط برنامه مدون برای مقابله با بحران بی آبی منتشر نکرده اند. دولتی خودشان هم نسبت به شرایط کشور سرگردان هستند و نمی دانند باید چگونه آن را مدیریت کنند.

وی با تاکید براین که برای مقابله با بحران کم آبی در کوتاه مدت هیچ گونه راهکاری وجود ندارد،افزود:در محیط زیست هر پدیده منفی هم چون خشکسالی که به وقوع می پیوندد به تعداد سال های که باعث شده این فاجعه رخ دهد زمان نیاز است تا با برنامه ریزی و صرفه جویی با آن مقابله کرد. در این مسیر راهی جز به زحمت انداختن مردم برای مدیریت آب در دراز مدت وجود ندارد.

ارسال نظر